radivx Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Mitt kjører fint på 350/800 og holder på å klokke. Hvor langt er dere kommet? Hva typer artefects er vanlig å få ved overklokking (texturproblemer??)? Lenke til kommentar
RulleRimfrost Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 374/882 http://service.futuremark.com/compare?3dm05=1039087 Får selv ingen artifakter, kun driveren som sier nei takk når den skal teste høyere innstillinger. Det mest vanlige er hvite prikker "snø" og flimring/fargeavvik når minnet begynner å glippe. Når GPU har fått nok bruker den å slutte å svare (krasjer Windows, gjerne blåskjerm med melding om at det er feil driver... ) Lenke til kommentar
radivx Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Virker som om min takker for seg på ca. 360/800. Over dette dropper den fra 4000 til 2500... vet ikke hva som skjer. Med 4750 går jeg ut i fra at du får unlocket alle pipelinene... Jeg får snø på en av dem så jeg kjører bare 12 Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Rekorden min for et luftkjølt 16/6-enabled 6800LE er 440 / 940 stabilt. Det andre kortet mitt kjører på cirka 410 / 840 med 12/6. Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Automatisk overklokking setter kortet mitt til 350/800 ... Men da får jeg kun 5000 poeng i 3dmark03! Hva skyldest dette? Ved lavere klokking får jeg rundt 8-9k.... Fikk kun åpnet vertex shadersene. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 Tror det skyldes at core blir "stresset..." dette fører til at den kjører på lavere speed (hos mer skjer det små "hakk" når jeg har for høy speed... dette dropper coren noe vanvittig... Hva er det med mitt kort da? Kjører det på 12/6. 360 +/- 5 er max core (før slik beskrevet "performance drop") Minnet kommer jeg opp til 920 +/- 5 før det ikke vil mer fra driverene sin side. Men minneklokk fra 800-900 gjør ikke utslag på 3dmark05. Får rett i underkant av 4000 poeng... ikke bra... Hvordan vet jeg om vertex shaderene er defekte? Vil jeg få bedre ytelse av å disable defekte vertex shadere? ene pixel pipen gav meg plenty av hvite prikker på skjermen, gjør vertex shaderne det samme? Bruker Zalman sin VF700 Cu... Er det en grunn til at core kutter ut så tidlig? (temp ligger på max. 60*c idle (rett før og rett etter heavy load). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå