Pug Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har bestilt meg ny PC, og etterhvert har jeg kanskje tenkt å sette inn litt ekstra minne og en ny harddisk. Er det vanskelig? Jeg har knapt sett inni en PC før, så jeg kan ikke så mye om innholdet. Finnes det noen guider eller noe slikt? Jeg vil ikke ødelegge noe heller? :sad: Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Minne er det enkleste å sette inn: bare sett inn og det funker ! Harddisk er relativt enkelt det også men det er en liten innstilling du må gjøre på harddisken først (master/slave-innstilling) og en liten ting du skal sjekke i windows etterpå (DMA-innstilling). Bare spør her før du skal sette den inn. Jeg fikk til og med guidet mamma over telefon til å sette inn en harddisk og 10 min senere fungerte alt :smile: (Og med mammaen min sier det litt..) Spør gjerne også om råd for hvilken harddisk du bør velge, hvilken ram-type, og om det er plass i maskinen osv. Du ødelegger ikke noe ved å åpne kabinettet, og heller ingen ting om du ikke gjør alt riktig. Kabler passer kun de rette plassene osv. Lenke til kommentar
tusul Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 du burde først skjekke om du har plass til ny hardisk (se under disketstasjon,under/over hardisk) se på de ram`a som stod i fra før av det står vanelig vis åssen ram type det er.hvis du har kjøpt pc på expert eller andre butikker så er det vanelig vis sdram Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Det er ikke vanskelig å sette in noen av delene, minne bare trykker du ned. men pass på å ha minnebrikken riktige veien når du putter den nedi slik at du ikke ødelegger noe. (sett den samme vei som den som står der fra før så blir det riktig, du skjønner hva jeg mener når du ser minnebrikken). Det er nesten 0 fare for at du ødelegger noe ved å ha inn hardisk, minnebrikke. men noen butikker har et klistremerke over dørenkabinettet som blir brutt når du åpner døren (et segl). hør med stedet der du kjøpte pc-en om du eventuelt mister garanti hvis du gjør det ( i tilfelle andre komponenter går i stykker). men de fleste butikker bryr seg ikke om det. jeg brøyt seglet når jeg kjøpte pc hos komplett.no og den har vert på reperasjon 2 ganger uten at det har vet noe snakk om at jeg har brutt seglet, men spør først for å være 100% sikker. Lenke til kommentar
Ardie Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Pass på at du har ledige RAM-sloter. I Pentium 3 modellen er det nemlig bare 2 RAM-sloter. Lenke til kommentar
Pug Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Jeg har ikke tenkt å sette inn noe nytt på ihvertfall et år. Spesifikasjonene: Chieftec Medium Tower, Black, m/dør. MSI KT3 ULTRA Hovedkort. AMD AThlon XP2000+. Taisol CPU-Vifte, Opptil 1.4 Ghz, samt XP2100+. 512MB DDR-DIMM PC2700. Windows XP. Western Digital Caviar 80GB. 7200RPM, Special Edition. Pioneer DVD-spiller, 16x/40x Tray. Asus CD-brenner, 32x/12x/40x. Asus Geforce 4 TI4400. 128MB DDR-Ram. Altec Lansing ATP3, Subwoofer + 2 Monitor-høytalere. Hansol 17" Skjerm. Noen tips? (Hvilke merker minne?)(Minnet er "noname"-minne) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå