Black Star Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har nå en EKL Papst kjøler til CPU http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl 27dB, 4000 o/m CPU tempen ligger mellom 55-60 grader idle avhengig av romtemperatur (i dag har det vært opp opp til 27 grader her inne og CPU på 60, systemtemp på ca. 40. Har tenkt å kjøpe dette utstyret i stedet : A1239C 1 stk. Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" 268.99,- AS33G 1 stk. Arctic Silver 3 Thermal Compound 79.00,- Fra Microplex. Noe jeg bør kjøpe i tillegg? Er Shims virkelig nødvendig? Så nå håper jeg at tempen går ned. I tillegg er den mer støysvak enn den jeg har nå. Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 silent viking suger. Kjöp heller volcano 7. tempene pleier å väre närmere 50 grader på vikingen. Husk oxo å kjöpe shims. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 hehe hva har skims med temperatur å gjøre :smile: Dessuten så er den kjøleren du får fra microplex når du bestiller "Silent Viking" en Volcano 7S vist man skal tro teksten utenpå esken . Det fikk jeg for mange måneder siden , da de sa de hadde presset prisen ved å be leverandøren å ta bort teksten "Silen Viking" som angiveligvis gjorde kjøleren mye dyrere ..... [ Denne Melding var redigert av: Konge på 2002-08-02 17:11 ] Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Silent Viking er en modifisert Volcano 7+ (annen vifte). Kjøp heller en Volcano 9 og fortell meg hvor bra den er. Er sugen på en Volcano 9 selv på serveren min (kun 17 db). Lenke til kommentar
CdBuRnR Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Aahh sitter og nyter min deilige 52 dba Delta 80 mm vifte.. hyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyl :razz: lol .. dæven å den bråker , spørs om ikke må få meg enten lyddemping eller head phones, eller bare sette i enermax 14-32 db vifta med ei gang .. jau Skal du ha bra kjøleribbe til socket a , så funker fremdeles gode gamle kobber taisol med ei 80 mm vifte på utrolig bra :smile: Altid brukt den på socket a.. mange av de Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 17:47, inz@ne skrev:Silent Viking er en modifisert Volcano 7+ (annen vifte). Kjøp heller en Volcano 9 og fortell meg hvor bra den er. Er sugen på en Volcano 9 selv på serveren min (kun 17 db). Silent Viking er IKKE en modifisert Volcano 7+(med annen vifte). Disse to forskjellige kjølerene har to vidt forskjellige kjøleribber og 80mm vifte kontra 70mm. Men etter testene jeg har lest på kjølerene så har muligens Volcano 7+ bedre ribbe siden hele er av kobber(skal ikke si dette sikkert), mens Silent Viking har en 80mm vifte som pusher mer luft enn Volcano 7+ sin. Hvor får man kjøpt Volcano 9? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Takk for alle svar! Så Silent Viking er no good? Det gjør meg ikke noe om tempen er "nærmere 50 grader" for nå er den jo 55-60 grader idle i sommervarmen. Og Silent Viking er jo veldig stillegående også da. Hvor får man kjøpt Volcano 9 (har den ikke på Microplex). Hvis den er så mye bedre til å kjøle og samtidig kun 17dB så kjøper jeg jo heller den. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 netconnection har volcano 9. den så litt merkelig ut, men den har smart fan som gjør at den automatisk kan justere hastigheten etter temperatur tror jeg. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Vent noen dager å se hva den mystiske nyskapningen til microplex.no lanseres. Test resultater slippes på overklokking,no samme dag. KUN 13 DAGER igjen!!! Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 17:09, Konge skrev:hehe hva har skims med temperatur å gjøre :smile: Shims brukes for å sikre at CPU kjøleren monteres helt riktig og også for å lette monteringen. Den støtter også opp kjøleren (som er relativ tung) slik at du ikke ødelegger CPU ved flytting av kabinettet. Shims kan faktisk bidra til å senke temperaturen en grad eller så, eller enda mer hvis du uten hadde satt kjøleren litt feil så den ikke fikk optimal kontakt mot CPU. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Legg merke till at alle zalman cpu kjølerene er på tilbud. Flower modellene er dessuten lydløse. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Legg merke till at alle zalman cpu kjølerene er på tilbud. Flower modellene er dessuten lydløse. Hos 3dfxcool.no Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Legg merke till at alle zalman cpu kjølerene er på tilbud. Flower modellene er dessuten lydløse. Hos 3dfxcool.no Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 tror vi fikk med oss den beskjeden ja :smile: Lenke til kommentar
krenshar Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 23:21, Afseth skrev:Har nå en EKL Papst kjøler til CPU http://www.komplett.no/k/ki.asp?action=inf...28&GrpID=5&s=pl27dB, 4000 o/mCPU tempen ligger mellom 55-60 grader idle avhengig av romtemperatur (i dag har det vært opp opp til 27 grader her inne og CPU på 60, systemtemp på ca. 40.Har tenkt å kjøpe dette utstyret i stedet :A1239C 1 stk. Thermaltake CPU kjøler, "Silent Viking" 268.99,-AS33G 1 stk. Arctic Silver 3 Thermal Compound 79.00,- Fra Microplex.Noe jeg bør kjøpe i tillegg? Er Shims virkelig nødvendig? Så nå håper jeg at tempen går ned. I tillegg er den mer støysvak enn den jeg har nå. Juks! Se i PAPST katalogen etter viften med 27dBA støy. Den har kulelager! I sirtex Ball Bearing, men 2 ball bearing. Dette gjør at denne den har en irriterende lyd selv om det er PAPST vifte. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 18:22, Afseth skrev:Takk for alle svar!Så Silent Viking er no good? Det gjør meg ikke noe om tempen er "nærmere 50 grader" for nå er den jo 55-60 grader idle i sommervarmen. Og Silent Viking er jo veldig stillegående også da.Hvor får man kjøpt Volcano 9 (har den ikke på Microplex). Hvis den er så mye bedre til å kjøle og samtidig kun 17dB så kjøper jeg jo heller den. Tror ikke Silent Viking er noe dårlig cpu kjøler, den har også en smart vifte som regulerer seg eller varmen(hvis jeg leste riktig). Selv har jeg en ALPHA ribbe(mykket bra). Har ikke fått sett på den Volcano 9 kjøleren, høres nesten ut til at den er for bra til å være sann :smile: Kjøp deg noen kabinett vifter(80mm) samtidig hvis du ikke har. Lenke til kommentar
Amd_Xp Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 [ Denne Melding var redigert av: Amd_Xp på 2002-08-02 20:10 ] Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 20:07, ostepopp skrev:Kjøp deg noen kabinett vifter(80mm) samtidig hvis du ikke har. Har to 80*80*25 kabinettvifter fra Enermax, men da jeg starter de så går CPU og kabinetttempen opp. Vet ikke helt hva det kommer av for jeg har en som blåser luft inn nederst foran, og en som blåser luft ut øverst bak. Og ja, de blåser riktig vei begge to. Det samme skjer hvis jeg skrur opp viftehastigheten på Enermax-PSU'en min. Lenke til kommentar
inz@ne Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 20:07, ostepopp skrev:Tror ikke Silent Viking er noe dårlig cpu kjøler, den har også en smart vifte som regulerer seg eller varmen(hvis jeg leste riktig). Selv har jeg en ALPHA ribbe(mykket bra). Har ikke fått sett på den Volcano 9 kjøleren, høres nesten ut til at den er for bra til å være sann :smile:Kjøp deg noen kabinett vifter(80mm) samtidig hvis du ikke har. Silent Viking har IKKE smart fan. Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 3. august 2002 Del Skrevet 3. august 2002 Quote: Den 2002-08-02 21:08, inz@ne skrev: Quote: Den 2002-08-02 20:07, ostepopp skrev: Tror ikke Silent Viking er noe dårlig cpu kjøler, den har også en smart vifte som regulerer seg eller varmen(hvis jeg leste riktig). Selv har jeg en ALPHA ribbe(mykket bra). Har ikke fått sett på den Volcano 9 kjøleren, høres nesten ut til at den er for bra til å være sann :smile: Kjøp deg noen kabinett vifter(80mm) samtidig hvis du ikke har. Silent Viking har IKKE smart fan. Bare henviser til testen på DinSide Data: "Dessuten er viften intelligent, det vil si at den justerer omdreiningshastigheten etter temperaturen" http://www.dinside.no/page/artf/29270.shtml?f=katnav Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå