fondus Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Jeg har en wdc som nekter å fungere som primary master. når jeg setter den som primary master, får jeg melding om at primary master harddrive failed. Hvis jeg setter den som slave, går det helt fint. bruker jeg en annen hardisk som p.m funker dette også helt fint. noen som vet hva problemet er? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Den 2002-07-30 14:24, Killer_DT skrev: Ja, WD disker MÅ ikke stå alene på kabelen hvis de er satt i enten master eller slave... Hvis de skal være alene på kabelen MÅ dem stå i CS. Den 2002-07-30 18:58, jeg skrev: Hæ, hvorfor det? Min WD 120GB stod alene mens jeg ventet på erstatningsdisk for min avdøde IBM.. Da stod den på "Singel or Master", og det funket ypperlig! Tror ikke jeg kan velge CS engang.. Snakker vi om de nyeste fra WD? Den 2002-07-31 08:40, Killer_DT skrev: Erfaringer. Jeg og alle mine kamerater har WD og der er det det samme probbet på alle! Her er de HD'ene som vi har: 15,3GB 7200 13GB 5400 60GB 5400 60GB 7200 2x 80GB 5400 80GB 7200 Og alle disse er det samma på, man må ha CS hvis den er aleine på kabalen! Merkelig, jeg har en Maxtor og en Seagate også og de er ikke sånn. De HD'ene ovenfor er over åtte forskjellige maskiner. 2x 120GB 7200 Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Min 100GB SE funker fint som f***. Den er Master og det er eneste disken jeg har. Lenke til kommentar
knut Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Når disken står alene på ide kanalen kan ikke wd disker stå som master, du må enten fjerne jumperen helt, eller sette den på cable select. Hvis du har to disker på den samme ide kanalen kan du sette den må master eller slave. Lenke til kommentar
fondus Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Jeg hadde wd disken som master før, og det fungerte helt fint. men så har jeg i den siste tiden hatt den som slave. nå ville jeg ha den tilbake til master, men da nekter den altså det. Så jeg tror ikke det har noe å gjøre med at wd nekter å stå som master. Lenke til kommentar
OlaPirat Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 WD disker kan stå på master hvis de er koblet alene på kabelen, men det er mange kontrollere som ikke finner disken da. Det tar veldig lang tid å finne disken hvis den står på master. Mange kontrollere stopper å lete etter disker etter x antall sekunder. Ofte er det for kort tid til at kontrollere finner disken. Gjelder spesielt chipsett-kontrollere. Husker at master virket på HighPoint HPT370 kontrolleren jeg hadde før, men det tok veldig lang tid før diskene ble funnet. Riktig oppsett ifølge Western er ikke cable-select, men å fjerne jumperen helt eller å parkere den mellom master og slave. (Det er mulig at dette faktisk er det samme som cable-select.) De fleste Western disker har et bilde på toppen med en jumper-setting hvor jumperen skal stå mellom master og slave. (Dette har samme funksjon som å fjerne den helt.) Dette gjelder mesteparten av (eller hele) Caviar serien fra 20GB til 80GB av 5400RPM typen. Er ikke sikker på om det også gjelder 7200RPM diskene. [ Denne Melding var redigert av: olapirat på 2002-08-02 00:18 ] Lenke til kommentar
fondus Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 Jeg forska litt på det der i dag, og fikk det til. takk for hjelpa alle. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå