Gå til innhold

Spammer slått i hjel.

Blåbær

Anbefalte innlegg

Egentlig ingen aning tror denne tråden passer best så legger den ut her.

Utdrag fra aftenposten.no:

Den kjente russiske spammeren Vardan Kushnir er funnet død i sin leilighet i Moskva etter å ha fått flere slag mot hodet. Politiet sier at det dreier seg om et drap, men motivet er foreløpig uklart, forteller IT-avisen.

Men det kan være grunn til å tro at utstrakt spam-virksomhet er årsaken til at han er drept. Kushnir har flere ganger tidligere vært utsatt for hevnaksjoner.

Årsaken skal være at mannen var kjent for å bruke pågående metoder i markedsføringen av språkskolen han drev.

I 2003 fikk Russlands visekommunikasjonsminister Andrej Korotkov 40 e-poster daglig fra Kushnirs Center for American English. Ministeren ble så lei av dette at han brukte departementets telefonsystem til å programmere 1000 automatiske oppringninger til skolen på én formiddag.

I den automatiske oppringningen ble det spilt av en beskjed fra viseministeren om at han ville gjøre livet surt for skolen dersom de fortsatte spammingen.

Har nesten litt lyst til å si hurra, men allikevel vi burde finne andre måter å få stoppet spam.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettes-xwByZdFZ

fyrn har jo gravd sin egen grav da. men personen som tok livet av ham pga. spam er nok enda mer tarda.

Lenke til kommentar
Det må da finnes andre måter å stoppe spam på? :dontgetit:

Det var en eller annen leder i et selskap, som for en stund siden sa at den eneste måten å stoppe spam på, er å begynne å ta betalt for å sende e-mail ...

Uffa uff. Snart må vi vel betale for å bruke tjenester som MSN Messenger også. Og forum. Selvsagt. 10 kr. per post eller? ;)

Lenke til kommentar
Jeg tror det var språkproblemer som førte til drap.

Noen skulle tatt et lynkurs i kommuniksasjon, mens den andre kunne tatt et lynkurs i engelsk :D

:wee:

Det var jo synd...(selvfølgelig ille at et menneskeliv går tapt)

Synes visekommunikasjonsministerens svar på spammen var oppfinnsom da. :p

Endret av SumSar
Lenke til kommentar
Jeg tror det var språkproblemer som førte til drap.

Noen skulle tatt et lynkurs i kommuniksasjon, mens den andre kunne tatt et lynkurs i engelsk :D

:wee:

Det var jo synd...(selvfølgelig ille at et menneskeliv går tapt)

Synes visekommunikasjonsministerens svar på spammen var oppfinnsom da. :p

Skulle ikke forundre meg om dette var punch-linen hans :!:

Lenke til kommentar

Tenk deg hvor frustrert du blir over spam.

Tenk så på alle i verden som blir like frustrert over samme sak.

Samler verdien man all den frustrasjonen i en haug og verdien av noen menneskeliv i en haug ved siden av, ser man at frustrasjons-haugen er størst.

Ergo => Det er verdt noen menneskeliv for å få redusert spammingen.

Lenke til kommentar

BS i den betydning: BullShit.

Du kan ikke måle et menneskeliv i frustrasjon.

Jeg kjenner jeg blir frustrert av slike utsagn, men jeg kan ikke gå å ta livet av naboen fordi alle verdens frustrasjoner mot slike utsagn blir en større hau en livet til naboen min.

Lenke til kommentar

Det dør et barn hvert syvende sekund på denne kloden. Dette er uskyldige som ikke har gjort noen noe vondt.

Dette går oss daglig hus forbi. Men med en gang noen dør fordi de har plaget andre skal vi liksom ha medfølelse og omtanke.

Dritten spamma og herja, og noen ble lei. Ingen tåre felt fra mitt øye

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...