Gå til innhold

Logge inn på hjemmemaskin fra hvorsomhelst

Troxx

Anbefalte innlegg

Kjenner vel litt til noen løsninger: ICA-client, hummingbird, m.fl.... poenget er ikke å ha full kontroll over PC'en men tilgang til diskene.

Det bør være såpass enkelt at jeg kan forklare en noob som ikke har programmet hvor programmet lastes ned og hvordan noob'en gir meg tilgang til filene.

Jeg vil helst ha noe liknende en FTP-server... Men FTP-server tillates ikke av UPC og andre bredbåndsleverandører.

P2P fungerer på en måte greit, men noen filer vil man kanskje helst ha for seg selv. Dessuten er det litt vanskelig for en noob å gjøre dette etter instrukser via msn.

Et annet problem kan være at maskina står bak en (trådløs) ruter.

MSN har etter det jeg kjenner til ikke noen måte å "fortsette" en avbrutt nedlasting. Dette er et problem dersom trådløs tilkopling er dårlig.

IP adresser er mystisk, utilgjengelig info og vanskelig osv for mange, kunne derfor ønske en enklere måte.

OK... det er ikke lett å møte alle disse ønsker, men jeg vet ikke helt hva jeg leter etter... Det er mulig du har et godt tips selv om det ikke matcher helt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Men FTP-server tillates ikke av UPC og andre bredbåndsleverandører.
Er du sikker på det? I alle TOS jeg har lest er det komersiell FTP som ikke tillates, men det er kanskje det du tenker på?

"Mystiske IP-addresser" kan vel løses med en eller annen DynDNS?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...