Troxx Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Kjenner vel litt til noen løsninger: ICA-client, hummingbird, m.fl.... poenget er ikke å ha full kontroll over PC'en men tilgang til diskene. Det bør være såpass enkelt at jeg kan forklare en noob som ikke har programmet hvor programmet lastes ned og hvordan noob'en gir meg tilgang til filene. Jeg vil helst ha noe liknende en FTP-server... Men FTP-server tillates ikke av UPC og andre bredbåndsleverandører. P2P fungerer på en måte greit, men noen filer vil man kanskje helst ha for seg selv. Dessuten er det litt vanskelig for en noob å gjøre dette etter instrukser via msn. Et annet problem kan være at maskina står bak en (trådløs) ruter. MSN har etter det jeg kjenner til ikke noen måte å "fortsette" en avbrutt nedlasting. Dette er et problem dersom trådløs tilkopling er dårlig. IP adresser er mystisk, utilgjengelig info og vanskelig osv for mange, kunne derfor ønske en enklere måte. OK... det er ikke lett å møte alle disse ønsker, men jeg vet ikke helt hva jeg leter etter... Det er mulig du har et godt tips selv om det ikke matcher helt. Lenke til kommentar
Uluen Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Men FTP-server tillates ikke av UPC og andre bredbåndsleverandører. Er du sikker på det? I alle TOS jeg har lest er det komersiell FTP som ikke tillates, men det er kanskje det du tenker på?"Mystiske IP-addresser" kan vel løses med en eller annen DynDNS? Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Har ingen kommersielle hensikter, kun tilgang til egne filer hjemme når jeg er bortreist. Om jeg eller venner kan laste opp noe så er det og fint. Lenke til kommentar
AudunSæther Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Det er vel heller portnummeret de sperrer. Uansett vil ingen sjekke om du kjører FTP o.l. FTP er dessuten det beste alternativet om folk skal laste ned/opp filer. Du kan jo eventuelt sette FTP'n til å kjøre på en annen port enn standard (21). Lenke til kommentar
Gjest member-1768784 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) - Endret 10. april 2017 av member-1768784 Lenke til kommentar
moccah Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Sjekk ut: OpenSSH. Du kan bruke noe som heter WinSCP til å koble til denne SSH serveren, dette er ikke like kjappt som FTP, men absolutt likebrukervennlig og mye sikrere enn FTP. WinSCP finner du her Lenke til kommentar
Troxx Skrevet 25. august 2005 Forfatter Del Skrevet 25. august 2005 http://grouper.com/index_b.aspx Dette virker ganske bra... er gratis og funker selv om jeg ikke endrer noe på ruteren (åpner porter).. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå