Boralis Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 En undersøkelse gjort av MusicAlly, et britisk firma for forskning innenfor den digitale musikkverden, har avslørt noe som vi lenge har vært klar over. Personer som laster ned og deler ut musikk via datamaskinene sine bruker flere ganger så mye penger som andre på å kjøpe lovlig musikk fra nettet. I undersøkelsen viste det seg at de som jevnlig lastet ned musikk uten å betale, også kjøpte musikk for 63 kroner i måneden. De som aldri lastet ned noe på kanten av loven, kjøpte musikk for bare 14 kroner i måneden. http://blog.vg.no/1 Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Og hvor mye bruker vi fildelere på CDer i måneden i forhold til de som ikke fildeler? Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hmm har vanskeligheter for å tro det... Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det har vel noe å gjøre med at så å si alle laster ned musikk fra nettet, og de få som ikke gjør det, de bryr seg ikke om musikk i det hele tatt. Sånn satt på spissen iaffal. Lenke til kommentar
Vt-iversen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg slenger meg med på Sosohal's teori! Den holder vann! Lenke til kommentar
fxwz Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg tror fildelere føler en kraft inni seg hvor det hadde vært litt kjekkt å være litt lovlig. Skal ikke si hvor jeg har det fra da! Lenke til kommentar
Cultofluna Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg og enormt mange flere laster ned musikk, liker bandet og kjøper cd'en originalt! Jeg vil si det at for veldig mange (Snakker ikke om de som konkurerer om å ha mest mulig "musikk" på dataen sin) som laster ned musikk oppdager veldi mange flere band mens de søker etter det de leter etter, og kjøper cd med de også om de føler de får respekt nok for bandet! Dette sier jeg som både musiker og fildeler, og tror på at veldig mange tenker på samme måte Lenke til kommentar
Feh Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Jeg tror fildelere føler en kraft inni seg hvor det hadde vært litt kjekkt å være litt lovlig. Skal ikke si hvor jeg har det fra da! Haha... ville gjerne visst hvor denne "kraften" kom fra... Og jeg er sjele gald jeg mangler denne kraften Har ikke brukt penger på cder siden jeg var 10 år... edit: Men... Det er VELDIG mange "fildelere" som bare laster ned en sang eller fem i uka, og heller kjøper plater. F.eks de med modem. Noen har kanskje ikke mp3 spiller eller cdbrenner (av en eller annen grunn ). De få som da ikke laster ned interesserer seg enten ikke for musikk, eller så er de 40+ år, og hører på radio... Endret 27. juli 2005 av Feh Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Platebransjen er mer lunken til undersøkelsen. - Det er oppmuntrende at mange ulovlige fildelere begynner å bruke lovlige tjenester, men vår bekymring er at fildelernes totale pengebruk på musikk har gått ned, sier talsmann for British Phonographic Industry Matt Phillips til BBC. Så det blir aldri bra nok for de? Vi kjøper mer musikk enn personer som ikke deler , og enda så klager de på at vi ikke bruker nok penger. Hykleri! Nei, nå får jeg i alle fall ikke lyst til å kjøpe noe nytt Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Så lenge film og musikk bransjen ikke forandrer seg og tilpasser seg markedet, er ikke jeg noen god kunde av dem. Den dagen de heller tilpasser seg oss, enn at vi skal tilpasse oss de, har de en god venn her .D Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Bah, opphavsrettindustrien er en uproduktiv parasittindustri som Piratbyrån skriver i forordet til boken sin, Copy Me, som selvsagt kan lastes ned gratis både fra forlag og fra The Pirate Bay. Jeg driter en lang faen i hva en gjeng med snyltere som vil gjøre livet mitt surt mener om at jeg laster ned musikk. Håper hele jævla industrien går nedenom og hjem, heldigvis går trenden den veien Lenke til kommentar
Olethros Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Er det i det hele tatt noen som har en trevl av dårlig samvittighet over å snyte en slik bransje for noen få CDer i året? I så fall - heng dere. Nå. Lenke til kommentar
Arne_F Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Jeg kjøper kanskje en CD i året, og ikke noe mer! Lenke til kommentar
sablabra Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Har aldri kjøpt en cd med musikk i hele mitt liv jeg . Laster heller aldri ned musikk, eller hører aldri på musikk. Er det flere av sånne som meg da? Lenke til kommentar
rob|n Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Siste CD'en jeg kjøpte var Postgirobygget. Og det er mangen år siden.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå