juleribba Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 hello jeg har akkurat solgt tv'en min og skal istedet bruke min benq 937 19". bruker 2 stk 220watt høytalere med 12" bass. hor langt unna må disse stå?, de sto ca 1 meter fra den gamle tv'en da hendte det det ble et lite rosa felt øverst i hjørnet, helt til jeg skøyv høytalerene litt lenger unna. så er LCD noe spessielt følsom for magnetisk påvirkning? er det farlig hvis dette skjer ( ødlegger skjermen permanent ) ? hvor langt unna vil dere andbefalle og ha den? takker for svar Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Godt spørsmål.... jeg tror ikke LCD'er blir påvirket av magnetfeilt noe i nærheten av samme grad som en CRT. Så lenge du ikke plasserer skjermen rett oppå en stor subwhoofer eller noe så skal det gå bra. Jeg har ihvertfall ike sett noe til forstyrrelser med en relativt stor satelitt bare noen få centimeter under skjermen min... -Stigma Lenke til kommentar
juleribba Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) ok takk for svar da prøver jeg og sette den ca en meter fra da, så håpe det går bra er vel forhåpentligvis bare å flytte den lenger unna hvis jeg ser noe! edit: store sattelitter er vel ment for dataskjermer, og derfor kanskje magnetisk skjermet? vet ikke jeg, men mine er hvertfall ikke magnetisk skjermet Endret 28. juli 2005 av juleribba Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå