Gå til innhold

Super-FAQ :-)


Anbefalte innlegg

Jepp, det er mange spørsmål og svar her på forumet. Mange av spørsmålene dukker også opp jevlig, det svares av og til litt i hytt og gevær, men noen får som regel svart bra og den som spurte blir fornøyd.

 

Hadde det ikke vært en god ide å oppsumere en del av de vanligste spørsmålene og svarene i en slags Super-FAQ ?

 

F.eks katalog-inndelt etter emne, og spørsmålsområde. I stedet for å diskutere en sak på nytt for hver gang kan man bare henvise til FAQ'en og alt ville blitt så mye mer effektivt.

 

Ta f.eks tråden "Hjelp min 120GB hd er bare 111GB" som dukker opp minst en gang i uka. I stedet for 20 poster med diverse synspunkter kan man bare oppsummere det hele med en eneste post med link til FAQ'en.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt enig!

 

Personlig skulle jeg gjerne hatt en hjelp-PC-en-min-er-over-60-grader-hva-skal-jeg-gjøre-faq også... Den måtte i så tilfelle omhandlet ganske mye, men jeg begynner å bli lei av å svare kabinettvifter, kabinettemperatur, kjølepasta og feilavlesninger m.m...

Lenke til kommentar

Men det er ikke mange som vet om faq'en... Det er jo ingen link til den.(?)

 

EDIT:Jeg og havegg postet visst samtidig. Nok et eksempel på at det t.o.m. er mange aktive brukere som aldri har hørt om faq'en.

 

 

[ Denne Melding var redigert av: EnD.R.E. på 2002-08-01 22:48 ]

Lenke til kommentar

Svar fra Amund på et lignende spørsmål tidligere:

---------

Jeg som satte igang faq.hardware.no, men den er ikke offisielt lansert enda.

For det første kreves det mye innsats for å få den "representabel". Videre er jeg litt usikker på om det er ideelt å dele opp i både et forum og i en FAQ. Det hele blir fort vekk litt uoversiktlig.

 

Mvh,

Amund

----------

Lenke til kommentar

Quote:


Simen1 skrev (2002-08-01 22:58):

Du kan jo kanskje integrere FAQ'en i forumet. En FAQ under hvert emne.


 

Det er mye jobb å implementere noe slikt i en ferdiglaget forum-løsning. Ikke aktuelt med det første.

 

Quote:


Hvem er det forresten som kan skrive i FAQ'en? Alle sammen? Det bør jo være litt kvalitetskontroll.. f.eks at et sprørsmål og tilhørende svar bør godkjennes før det blir publisert.


 

Alle kan poste forslag til spørsmål, og kommentarer til svar. Det er imidlertid bare moderatorer som kan godkjenne og svare på spørsmål (sikre kvalitet).

 

Som det ble nevnt tidligere her også er vi nødt til å ha litt mer innhold før denne kan lanseres offisielt.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...