Gå til innhold

LCD eller CRT?

SnurreK

Anbefalte innlegg

Er det sant at disse flatskjermene er mer behaglige å se på?

Er de mer skånsomme mot øynene?

burde jeg bytte ut min gamle 21" CRT til en LCD skjerm?

Har aldri prøvd en LCD skjerm over lengre tid så jeg vet ikke om de er mer behaglige for øynene. Men vet at de kan ha skarp og findt bilde (bedre en min gamle skjerm). Men etterslep er det vel ikke stort av på de nye skjermene. Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Personlig syns jeg vitsen med CRT er helt bortkastet blant dagens LCD-skjermer. jeg har ingen bruksområder som skulle kreve CRT i forhold til LCD. For meg er en NEC 1760NX (16ms) langt mer enn god nok, både i spill, til film og vanlig bruk. Ingen etterslep eller plagsomme farger av det jeg er i stand til å se. Nå er dette en modell som i tillegg er godt over 1 år gammel.

De som fortsatt holder seg til CRT er vel supersære grafiske designere, og kverulerende gamere, som ikke har prøvd LCD. Litt satt på spissen, men det er nå min mening.

Har du pengene til det, få deg en god 20" LCD med DVI, og du kan nyte godt av denne i lang tid. Før jeg fikk meg Nec-skjermen, hadde jeg en 19" high end Sony CRT. Bare tanken på å flytte rundt på 35kg skjerm, er for meg et godt nok argument for å gå for LCD.

Edit: Ja, LCD skal være mer behagelig for øynene, da de ikke har den samme elektromagnetiske (?) strålingen som CRT har.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Edit: Ja, LCD skal være mer behagelig for øynene, da de ikke har den samme elektromagnetiske (?) strålingen som CRT har.

det er sant ja.. lcd er utrolig mye bedre å se på hvis man skal jobbe mye med tekst i lang tid eller rett og slett bruker mye tid foran skjermen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...