tilstad Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hvordan ser man forskjell på en vanlig 95 cd kontra en OSR2? Ønsker å kjøpe en OSR2 utgave... Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Uten at jeg skal si det helt sikkert så mener jeg at OSR2 bare kom ut som OEM. Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 ER ikke de to skilt med "a" & "b" i versjonsnummeret? Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Jo, -b- versjonen skulle vel være det samme som OSR2 da det også kom OSR1...men hva sistnevnte tilsvarer aner ikke jeg.. (OSR1=OEM SERVICE RELEASE-1)Har hørt at noen 95 utgaver kom med støtte for USB. Er kanskje det B versjonen? Eller kom også standardversjonen med støtte for det? Men om b versjonen tilsvarer OSR2 er jo det den jeg er ute etter. Men hvordan ser man at det er en B versjon på orginalcd'en i såfall? Lenke til kommentar
tommelomsk Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Quote: Den 2002-08-01 22:52, tilstad skrev:Jo, -b- versjonen skulle vel være det samme som OSR2 da det også kom OSR1...men hva sistnevnte tilsvarer aner ikke jeg.. (OSR1=OEM SERVICE RELEASE-1)Har hørt at noen 95 utgaver kom med støtte for USB. Er kanskje det B versjonen? Eller kom også standardversjonen med støtte for det? Men om b versjonen tilsvarer OSR2 er jo det den jeg er ute etter. Men hvordan ser man at det er en B versjon på orginalcd'en i såfall? Har den selv hjemme. Er ganske sikker at det står "med støtte for USB" på den. tommelomsk Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 2. august 2002 Forfatter Del Skrevet 2. august 2002 ER du isåfall intressert i å selge den? Eller noen andre? Lenke til kommentar
cd32 Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 helt off-topic. Men av nysjerrighet, hva skal du med Win95? EDIT: Jeg fant akkuratt frem to Win95 CD'er! Begge OEM, den ene fra 96 og den andre fra 97, sistnevnte står det følgende på CD'en: "Med støtte for USB" :smile: Disse cd'ene er ikke i "god" stand og absolutt ikke ripefrie.. altså lite egnet for salg (Ulovlig er det også! På platene står det: "Bare for distribusjon sammen med NYE maskiner.." OG "Ulovlig kopiering er straffbart" ..kanskje jeg kan sende begge til MS og be om en XP lisens i bytte [ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-08-03 00:38 ] Lenke til kommentar
amida Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Du ser det på oppstartslogoen. Under Win95 står det IE. Lenke til kommentar
tilstad Skrevet 3. august 2002 Forfatter Del Skrevet 3. august 2002 Jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe den beste av de 2 hvis du er intressert i å selge for en ok pris. Jeg trenger den da jeg studerer til Mcse og ønsker å simulere win 95 osr2 i et win2000 miljø. Det finnes faktisk en hel del av disse gamle maskinene som fortsatt brukes til enkle men viktige oppgaver. Ofte ønsker ikke kunden å forandre noe som helst da maskinen bare skal gjøre en enkelt ting og kjører antikke programmer og de er redde for at å oppgradere skal føre til problemer.. Forøvrig har jeg den vanlige utgaven selv.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå