Gå til innhold

Hvordan gjenkjenne win95 OSR2?

tilstad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jo, -b- versjonen skulle vel være det samme som OSR2 da det også kom OSR1...men hva sistnevnte tilsvarer aner ikke jeg.. (OSR1=OEM SERVICE RELEASE-1)Har hørt at noen 95 utgaver kom med støtte for USB. Er kanskje det B versjonen? Eller kom også standardversjonen med støtte for det? Men om b versjonen tilsvarer OSR2 er jo det den jeg er ute etter. Men hvordan ser man at det er en B versjon på orginalcd'en i såfall?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-01 22:52, tilstad skrev:

Jo, -b- versjonen skulle vel være det samme som OSR2 da det også kom OSR1...men hva sistnevnte tilsvarer aner ikke jeg.. (OSR1=OEM SERVICE RELEASE-1)Har hørt at noen 95 utgaver kom med støtte for USB. Er kanskje det B versjonen? Eller kom også standardversjonen med støtte for det? Men om b versjonen tilsvarer OSR2 er jo det den jeg er ute etter. Men hvordan ser man at det er en B versjon på orginalcd'en i såfall?

Har den selv hjemme. Er ganske sikker at det står "med støtte for USB" på den.

tommelomsk

Lenke til kommentar

helt off-topic. Men av nysjerrighet, hva skal du med Win95?

EDIT:

Jeg fant akkuratt frem to Win95 CD'er! Begge OEM, den ene fra 96 og den andre fra 97, sistnevnte står det følgende på CD'en: "Med støtte for USB" :smile:

Disse cd'ene er ikke i "god" stand og absolutt ikke ripefrie.. altså lite egnet for salg (Ulovlig er det også! På platene står det: "Bare for distribusjon sammen med NYE maskiner.." OG "Ulovlig kopiering er straffbart" :grin:

..kanskje jeg kan sende begge til MS og be om en XP lisens i bytte :grin:

[ Denne Melding var redigert av: cd32 på 2002-08-03 00:38 ]

Lenke til kommentar

Jeg kunne gjerne tenkt meg å kjøpe den beste av de 2 hvis du er intressert i å selge for en ok pris. Jeg trenger den da jeg studerer til Mcse og ønsker å simulere win 95 osr2 i et win2000 miljø. Det finnes faktisk en hel del av disse gamle maskinene som fortsatt brukes til enkle men viktige oppgaver. Ofte ønsker ikke kunden å forandre noe som helst da maskinen bare skal gjøre en enkelt ting og kjører antikke programmer og de er redde for at å oppgradere skal føre til problemer.. Forøvrig har jeg den vanlige utgaven selv..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...