jonia Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei! Noen som vet hvordan en kan sette opp T630'n til "høyhastighets" internett? Jeg får bare koblet meg opp med rundt 9,6 kbs..., men Telenor skriver på sine sider at det er mulig å benytte flere "kanaler" slik at en kan oppnå 57,6 kbs. Tror iallfall det var slik det stod. Da beregnes riktignok dobbelt pris, men uansett vil det da gå like "fort" som vanlig modem... jeg tenkte å benytte nettbanken via mobilt internett, da jeg ikke har internett hjemme, og går ut i ferie snart.... Er det ikke mulig med 630 å oppnå denne hastigheten? Jeg benytter meg av kabel-forbindelse fra datamaskinen til mobilen (en usb kabel). Kan det være slik at denne hastigheten kun kan oppnås ved f.eks. infrarød tilkobling til pc'en? Takker for svar! Lenke til kommentar
genser Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Flyttes til Operatører og Tjenester. Du vil ta i bruk, og trenger hjelp til, en tjeneste som er tilbydt av operatøren. Da blir det riktig seksjon Lykke til. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 For å få høyhastighet så må du ha tjenesten Data eller abonnementet Bedrift. Det er uansett bedre å bruke en gprs oppkobling. Oppsettet på den finner du her. Lenke til kommentar
jonia Skrevet 17. august 2005 Forfatter Del Skrevet 17. august 2005 Blir ikke GPRS fryktelig dyrt da? Jeg har Telenor Bedrift, og har sjekket at jeg har data som en del av abonnementet mitt, så det skulle være ok. Jeg får likevel ikke raskere hastighet enn standarden.... irriterende. Hva kan da være galt? Er det mobiltelefonen min som ikke klarer mer da kanskje? Jeg har altså en Ericsson T630 mobiltelefon.... Ingen som har noen gode ideer å komme med? Lenke til kommentar
tbone Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det skal vel være et ikon i kontrollpanelet som heter Sony Ericsson Modem Settings. Der setter du hastigheten til 28.8.(som er maks på denne mobilen) GPRS pris bedrift finner du her. Lenke til kommentar
KrageV Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Hvis du ikke har et eget Ericsson-ikon, kan du gå inn på kontrollpanel -> telefon og modemalternativer -> modemer. Velg ditt modem og trykk Egenskaper. Velg Avansert og legg inn denne stringen der... +cbst=81,0,1;+chsn=4,2,0,12 (Hvis det ikke fungerer kan du prøve denne, +cbst=0,0,1;+chsn=4,2,0,12) Lenke til kommentar
jonia Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Det fungerte faktisk! Nå har jeg 28,8 ... men jeg fikk ikke GPRS internett til å fungere. Satte mobilen opp slik det står i veiledningen til telenor, og laget en ny internettoppkobling på pc'en. Men det gikk altså ikke.... datamaskinen klarte ikke kommunisere med modemet står det på skjermen... Jeg la inn *99***CID# (CID# hentet jeg fra mobilen der jeg satte opp GPRS profilen, hos meg ble det 6) Derfor ble telefonnummeret *99***6 Har jeg misforstått, menes det noe annet med de stjernene kanskje? Noen som kan gi meg et tips til oppsett både av mobilen og på pc'en? Jeg har altså en Ericsson T630. Lenke til kommentar
tbone Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Derfor ble telefonnummeret *99***6 Brukte du # til slutt? Eller har du bare glemt å skrive det her? (*99***6#) Du må også gå inne på egenskapene på oppkoblingen og sjekke at kabel er haket av under modem. Det er vel helst der problemet ligger siden du fikk den feilmeldingen. Lenke til kommentar
jonia Skrevet 24. august 2005 Forfatter Del Skrevet 24. august 2005 Nei, jeg brukte ikke # til slutt, trodde det betydde nr, så jeg tenkte at CID#= CID nummer og at det derfor var 6. Kan jo slenge på # etter 6-tallet da, hvis du mener det ligger der.... Ellers er det ikke noe sted jeg kan huke av for at jeg bruker kabel... og modemet "oppdages" under COM3 så det skulle ikke være noe galt der... tror kanskje det har med "#" å gjøre? Takk for all hjelp forresten! Skal teste litt mer når jeg kommer hjem! Lenke til kommentar
jonia Skrevet 30. august 2005 Forfatter Del Skrevet 30. august 2005 Nå har jeg fått det til å virke! Fikk 115,8 kbps, det er jo mye raskere enn å benytte tlf. linja! Men, det blir jo vannvittig dyrt også, den kB telleren raser jo av gårde! En liten sjekk av epost ende med en nedlasting på 1,2 Mb totalt..... da lønner det seg likevel å benytte tellerskritt.... Uansett, nå virker det iallfall, takk skal du/dere ha! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå