beltofte Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hej, Indlægget er skrevet på dansk, så jeg håber i forstår det Pt. er jeg den lykkelige ejer af en Samsung 900NF skærm, men har længe overvejet at skifte den ud med en fladskærm. Det skal være en 20", da jeg foretrækker opløsningen 1600x1200. Jeg overvejer kraftigt en LaCie Photon Vision II 20, og har i den forbindelse et par spørgsmål. 1. Min notebook (Zepto ZNote 4200) fra min arbejdsplads har et ATI Radeon Mobillity 9700 Pro 128MB grafikkort, dog kun med en alm. analog skærm-udgang. Da jeg bruger denne notebook meget, ville de være interessant at høre om folks erfaringer med Lacie-skærmen når der benyttes et analog skærm-signal. Hvor godt fungerer LaCie-skærmen met et analog skærm-signal? 2. Er der nogle der kender til andre tests af LaCie-skærmen? Nogle links? Jeg har søgt google igennem, men umiddelbart ikke fundet nogle. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Jens Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Her har du test: http://www.hardware.no/artikkel/11130 Kontakt Tom waits for Alice, han kjører denne på analogt via bærbar mener jeg Ellers er det en knall skjerm Lykke til Lenke til kommentar
beltofte Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Her har du test: http://www.hardware.no/artikkel/11130 Jeg har læst testen her på hardware.no. Kender du/i til andre tests af skærmen? Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Dessverre Men jeg kjenner han som testet den. Vi snakket sammen mye om den skjermen og er kanskje en av de beste 20" skjermene du kan kjøpe i dagens marked. Dag fortalte meg at dette var noe av den beste skjermen han hadde sett, og jeg vet da at den er solid. Jeg anbefaler den skjermen, bare fordi dag var så imponert. Min svigerfar kjøpte testskjermen, og jeg må si at den er nydelig Løp å kjøp _D Lenke til kommentar
Boye Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Blandet erfaring, jeg kjører to stk. På mitt 9700PRO kort blir det "rolling lines" på analogt ved rundt om 60Hz. Fenomenet forsvinner nesten ved 85Hz, og var derfor aldri et problem med CRT. Når jeg fikk LCD skjermene (2xphoton20visionII) måtte den ene kjøre analogt og den andre digitalt ettersom skjermkortet bare har en DVI utgang. Digitalt er helt fritt for støy, og krystallklart. Meget fin skalering også. Den andre skjermen som kjører analogt har linjestøy og litt skygge. Det ser fortsatt uendelig skarpere ut enn min siste 21" CRT, som var en Eizo T965 (kjempeskjerm), men linjestøyet er irriterende og varierende. Fargene er omtrent det samme. Jeg løste støyproblemet en periode ved å kjøre spill i 1024x768 i 85Hz, selv om dette var en LCD skjerm (se spesifikasjoner for mer detaljer). Løsningen er av teknisk natur, det finnes et hav av artikler om det på www.rage3d.com forumet angående "rolling lines". I skrivebord kan man f.eks. justere kHz verdien .2+- for å "tweake" til linjestøyet dempes. Derimot har jeg forsøkt et par andre skjermkort med disse skjermene, nVidia og ATi. Ingen av disse hadde linjestøy, så trolig er det mitt skjermkort/generasjonen som er problematisk. Også min Acer 803LCi laptop med et ATi M9/9000 skjermkort takler 1600x1200 op LaCie støyfritt, og det ser fortsatt bedre ut enn på CRT skjermen min. Med andre ord, meget bra. "Auto" funksjonen for bildejustering tar ~3 sekunder, og treffer vanligvis nesten perfekt. Litt manuell justering kan lønne seg. Funksjonen bør brukes hyppig dersom man leker med oppløsninger, og skifter drivere. Trolig er det skjermkortet mitt som er problematisk, og ikke selve skjermene. For de er konge! Endret 27. juli 2005 av Boye Lenke til kommentar
beltofte Skrevet 20. august 2005 Forfatter Del Skrevet 20. august 2005 Nu har jeg ikke lige fået svaret pga. af noget ferie. Men jeg endte med at købe særmen i starten af august. Og jeg må sige, at den er rigtig lækker. Den havde en enkelt død pixel, ca. 10 centimeter fra toppen i midten. Dog kunne den kun rigtig ses på rød baggrund. Desuden var skærmen meget lys i højre hjørne i toppen. På samme måde som Seppe omtaler i følgende indlæg: Ny skjerm, men baklyset skinner igjennom. Det meget lyse hjørne kunne primært ses i film, hvilket var meget irreterende. I sær når man tænker på skærmens pris. Efter en uges tid returnerede jeg skærmen. Dette skyldes ikke den døde pixel, men i stedet det meget lyse hjørne af skærmen. Proshop returnerede pengene for skærmen, så pt. går jeg og overvejer at bestille en et andet sted. Mvh. Jens Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 (endret) Jeg har også en del lyse felt på min LaCie, men jeg tror jammen dette har blitt betraktelig verre i det siste. Går det an, eller er det bare jeg som roter? Edit: Bilde, klikk for større versjon: Dette er ikke noe som plager meg da jeg sjelden har mørke bilder på skjermen. Endret 20. august 2005 av Rikky Lenke til kommentar
Boye Skrevet 20. august 2005 Del Skrevet 20. august 2005 Beføl skjermen med håndflaten fra side til side, så jevner du ut trykket på glass/plastikkplaten som ligger over. Hjelper hos meg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå