d0berman1 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Jeg fikk nettopp min Dell Inspiron 9300 som jeg til nå er veldig fornøyd med. Det er den første laptopen jeg har med widescreen og det er noe som irriterer meg veldig. Widescreen er vel og bra til vanlig, men er helt håpløst når jeg skal spille! Er det noen som har en lur løsning på hvordan jeg kan få spillene til å være "vanlige" når jeg spiller? Prøvde LOTR, og alt blir jo avlangt og veldig ukomfortabelt å se på! Jeg ser at når jeg spiller film på den så er det i vanlig 4:9 format. Er dette mulig å få til i spill også? Ellers kan jeg legge til at jeg spillte spillet i 1600*1200 og det gikk helt smurt. Selv om jeg kanskje har litt lite ram. Av en eller annen grunn har jeg bare fått 512mb 2*256ram. Vil det være stor ytelses forskjell hvis jeg oppgraderer til 1024mb ram? Endret 27. juli 2005 av d0berman1 Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Er det virkelig ingen som har ett vettugt svar på dette? Det må jo være mange av dere som har laptop med widescreen? Hva gjør dere? Spiller dere slik?? Lenke til kommentar
LindaMarita Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Prøv deg inne på i9300 tråden.. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Juster ned til en "ikke-widescreen" oppløsning når du skal spille.. Lenke til kommentar
ols Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Hvis du har fått 2x512 ved en feiltagelse og samme pris, burde du absolutt klage. 1x1024 har jo den fordelen at du billigere kan oppgradere til max ram. Ytelsesmessig vil du ikke merke forskjell på 2x512 og 1x1024, det er alles store og samstemmende konklusjon på diverse forumer, etter at diverse ytelsestester har vært forsøkt. Jeg er enig i at 9300 er en maskin man kan være fornøyd med, men jeg mener også at widescreen er noe herk, i flere sammenhenger. Strekking av bilde og forvrengning av geometrien for å få ytnyttet skjermflaten synes jeg aldri er akseptabelt. Lenke til kommentar
d0berman1 Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Juster ned til en "ikke-widescreen" oppløsning når du skal spille.. Hvis jeg justerer ned til en lavere oppløsning så blir bildet uskarpt og enda mer ubehagelig å se på... Lenke til kommentar
FJERNET111 Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Du må stille spillet til en widescreen oppløsning, ser ikke ut til at LoTR støtter dette da, desverre. http://www.tigerdave.com/wgl/ http://www.widescreengamingforum.com/masterlist.php Der er to sider som lister opp hvilke spill som støtter widescreenoppløsninger og hvilke som ikke gjør det, håper det kan komme til nytte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå