Gå til innhold

Widescreen problemer på laptop

Anbefalte innlegg

Jeg fikk nettopp min Dell Inspiron 9300 som jeg til nå er veldig fornøyd med.

Det er den første laptopen jeg har med widescreen og det er noe som irriterer meg veldig.

Widescreen er vel og bra til vanlig, men er helt håpløst når jeg skal spille!

Er det noen som har en lur løsning på hvordan jeg kan få spillene til å være "vanlige" når jeg spiller?

Prøvde LOTR, og alt blir jo avlangt og veldig ukomfortabelt å se på!

Jeg ser at når jeg spiller film på den så er det i vanlig 4:9 format. Er dette mulig å få til i spill også?

Ellers kan jeg legge til at jeg spillte spillet i 1600*1200 og det gikk helt smurt. Selv om jeg kanskje har litt lite ram. Av en eller annen grunn har jeg bare fått 512mb 2*256ram. Vil det være stor ytelses forskjell hvis jeg oppgraderer til 1024mb ram?

Endret av d0berman1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du har fått 2x512 ved en feiltagelse og samme pris, burde du absolutt klage. 1x1024 har jo den fordelen at du billigere kan oppgradere til max ram.

Ytelsesmessig vil du ikke merke forskjell på 2x512 og 1x1024, det er alles store og samstemmende konklusjon på diverse forumer, etter at diverse ytelsestester har vært forsøkt.

Jeg er enig i at 9300 er en maskin man kan være fornøyd med, men jeg mener også at widescreen er noe herk, i flere sammenhenger. Strekking av bilde og forvrengning av geometrien for å få ytnyttet skjermflaten synes jeg aldri er akseptabelt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...