zauron Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 har planer om å kjøpe meg en bærbar, bruke den i studiene og leke litt med grafikkprogrammering. Fant en maskin som ser ok ut denne men finner ikke ut noe om skjermkortet, har det støtte for dx? har det støtte for shaders? Ellers er dette en ok maskin? Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Alle nye skjermkort støtter DirectX. Bærbare PC'er har ofte et DX7/8 skjermkort. Ang. shaders: hvilke shadere snakker du om? Vertex, pixel, hva? Lenke til kommentar
zauron Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 vil gjerne ha både pixel og vertiex, gjerne også dx9 støtte. Problemet er at jeg sliter med å finne spesifikasjoner på de kortene som sitter i diverse maskiner. Google går ikke bra heller Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 vil gjerne ha både pixel og vertiex, gjerne også dx9 støtte. Problemet er at jeg sliter med å finne spesifikasjoner på de kortene som sitter i diverse maskiner. Google går ikke bra heller Dell har en god del gode maskiner nå; Dell Inspirion 6000 med opp til Radeon x300, som er et DX9-kort, eller Dell Inspirion 9300, som har GeForce 6800 som også er et DX9-kort og har hele 256MB RAM! Disse koster henholdsvis ca. 10000,- og 13000,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå