Gå til innhold

AMD Turion notebook ca. 10.000

Anbefalte innlegg

Endelig er vi kommet dit der jeg føler at pris/ytelses-forholdet på bærbare pc'er kan rettferdiggjøre en anskaffelse. For ikke å gjøre kjøpet alt for lettvint har jeg bestemt meg for at prosessoren skal være av typen AMD Turion. Spilling er ikke tenkt som hovedformålet, men jeg er samtidig veldig nysgjerrig på ytelsen til de forskjellige grafikkløsningene. Og bare for å være ekstra vanskelig vil jeg ikke ha wide-screen...

De maskinene som så langt har virket attraktive er :

Fujitsu Siemens Amilo A7640

HP Pavilion ze2247

Oi.... lunch, kommer tilbake med mer utfyllende spørsmål.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei igjen!

Ble litt hektisk etter lunch her, men jeg er kjempefornøyd med responsen så langt. Med tanke på hvor lite jeg har sett nevnt om Turion notebooks her på forumet og ellers, hadde jeg halvveis regnet med at denne tråden ville bli nok en av de stakkars ubesvarte.

Dengang ei...

Først, stor takk til gp500 for tipset om HP Compaq NX6125. Denne er absolutt interessant. Fant en syltynn men positiv anmeldelse her.

Takk også til kommentarer om oppløsning og skjermkort.

Tror ikke den lave oppløsningen vil trekke ned så voldsomt for mitt vedkommende, er vant til samme oppløsning på min stasjonære hjemme(19''). Men kanskje denne oppløsningen blir for kjip for en 15''? Fint om du kunne utbrodere litt mer om hvorfor du mener 1024x768 er for dårlig, Mad Wolf.

Hvorfor jeg ikke vil ha widescreen... tja... hovedgrunnen er nok at jeg ikke syns det ser helt riktig ut på en bærbar... særlig på de maskinene der tastaturet ikke benytter hele vidden. La oss kalle det et plassbesparende tiltak.

Forresten, har ønsker om å benytte den nye bærbare til litt videoredigering. Er innforstått med at jeg da kan nyte godt av 1 GB ram samt en dugandes DVD-brenner. Skulle noen føle seg truffet til å kommentere de overnevnte maskiners kapabiliteter i så henseende, evt. sitte inne med noen gode tips til en jomfruelig notebook regissør så kan ordet nå regnes som fritt.

Er ellers takknemlig for alle innlegg som skulle komme, setter umåtelig pris på å få forumets argusøyne til å se over der mine egne kunnskaper kommer til kort.

J.

Endret av Oldboy Jenny
Lenke til kommentar

Bare et lite tips, hvis du skal redigere så syns jeg det er ganske greit med widescreen, da får man lenger av "timelinen" (mangel på godt norskt ord) med på skjermen. Ærlig talt så vil jeg ikke si at dette er nok for at du skal skifte mening though. :) Jeg kan ikke ha skrevet i den tråden her uten å nevne MSI S270, men denne er ikke mulig å få tak i i Norge enda, desverre.

Lenke til kommentar

Hehe... ja, får klare meg som best jeg kan med så smal tidslinje.

Har forøvrig fulgt med på den tilsynelatende uendelige tråden til MSI 270, og selv om jeg er sterk i troen må jeg innrømme å bli nedtrykt av inntrykkene så langt.

Fujitsu's S2110 kan se ut til å bli en utfordrer, men det kan gjerne ta litt tid før vi får se noe mer til denne.

Er forresten interessert i å se andre anmeldelser av Turion-maskiner, kan virke som min Google-fu er svak når deg gjelder å finne slikt. Ja, når jeg først er inne på det... er det ikke påtagelig lite interesse for Turion prosessoren her på hw-forumet? Hadde liksom ventet meg Athlon-tilstander...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...