Gå til innhold

Maskinen min skrur seg plutselig av

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har i det siste fått et utrolig plagsomt problem med min Toshiba Satellite A20-S103. Den skrur seg rett av uten forvasel helt plutselig. Jeg vet aldri når det skjer, og hvorfor, siden jeg ikke får noen melding e.l.

Dette er som dere skjønner et uutholdelig problem, siden det kan ødelegge ganske mye. Har hittil ikke tapt noe viktig, med det er jo bare et tidsspørsmål før det skjer. Noen som kan hjelpe meg, eller vet hva som er galt?

Mvh

_Ferrari_

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm ville målt strøm alikevel best og være sikker...

er ett prog som hete Aida det skal kanskje måle temp? og spenninger osv..

prøv sett litt køling på harddisken og se om maskina blir dresert igjen da...men om den er så varm at du brenner dej er det nok noe galt me den.. :whistle:

Endret av usæl-gesæl
Lenke til kommentar
Strøm adapteren er nesten ny. Så den kan da ikke være ødelagt. Finnes det noe program for å finne eventuelle feil på disken? Maskina er veldig varm ja, det har den vært siden jeg kjøpte den, og den har ikke skrudd seg av før..

detta du skrev tenkte j du kunne trenge det til da...ettersom du ville ha litt info om hva som skjedde inni pcn din som sagt skrev j også at det er mulig aida ikke har temp måler men volt og spcs og overvåking har det..

Lenke til kommentar

jeg har hatt samme problemet og det var for høy cpu temp.

kjøp en sånn boks med trykkluft og blås og/eller sett støvsugeren (bare røret) over vifta. funka fint for meg:) kanskje greit å ha ett program som overvåker temperatur og,så ser du når du må støvsuge igjen:)

Lenke til kommentar

Har nå støvsugd litt i maskina, og lastet ned "Speedfan 4.2.4" Det forteller meg noen tempraturer:

Local Temp: 42 grader

Remote Temp: 40 grader

HDD Temp: 36 grader

Temp 01: 42 grader

Er dette høye temperaturer?

Dette er forresten kun med 2-10% CPU bruk.

Lenke til kommentar

dette er overopphetingsproblemer.... maskinen kobler ned for ikke å brenne opp, dette skjer da også når han spiller (dvs høy belastning). Foreslår at du renser maskinen med trykkluft, og legger på et lag med ny kjølepasta.

Støv i maskinen vil ikke "repareres" på garanti, derfor er det nok like greit at du gjør dette selv.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...