_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hei. Jeg har i det siste fått et utrolig plagsomt problem med min Toshiba Satellite A20-S103. Den skrur seg rett av uten forvasel helt plutselig. Jeg vet aldri når det skjer, og hvorfor, siden jeg ikke får noen melding e.l. Dette er som dere skjønner et uutholdelig problem, siden det kan ødelegge ganske mye. Har hittil ikke tapt noe viktig, med det er jo bare et tidsspørsmål før det skjer. Noen som kan hjelpe meg, eller vet hva som er galt? Mvh _Ferrari_ Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 høy temp mulig...strømmforsyning snart død mulig....harddiskfeil..mulig.. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Strøm adapteren er nesten ny. Så den kan da ikke være ødelagt. Finnes det noe program for å finne eventuelle feil på disken? Maskina er veldig varm ja, det har den vært siden jeg kjøpte den, og den har ikke skrudd seg av før.. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) hmm ville målt strøm alikevel best og være sikker... er ett prog som hete Aida det skal kanskje måle temp? og spenninger osv.. prøv sett litt køling på harddisken og se om maskina blir dresert igjen da...men om den er så varm at du brenner dej er det nok noe galt me den.. Endret 27. juli 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Finnes Aida lenger da? Legge på kjøling? Skal jeg begynne å skru da? Det blir ikke aktuellt ihvertfall. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Finnes Aida lenger da? Legge på kjøling? Skal jeg begynne å skru da? Det blir ikke aktuellt ihvertfall. hehehe :!: aida finnes ja...prøv dc++ eller goggle...har aida på pcn den dag i dag en versjon som ble lagd 2004. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Hadde det visst ja.. Men hva skal jeg bruke det til egentlig? Er jo bare masse info der. Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Strøm adapteren er nesten ny. Så den kan da ikke være ødelagt. Finnes det noe program for å finne eventuelle feil på disken? Maskina er veldig varm ja, det har den vært siden jeg kjøpte den, og den har ikke skrudd seg av før.. detta du skrev tenkte j du kunne trenge det til da...ettersom du ville ha litt info om hva som skjedde inni pcn din som sagt skrev j også at det er mulig aida ikke har temp måler men volt og spcs og overvåking har det.. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Hmmm.. Skal jeg finne ut hvor mange volt maskina bruker? I forhold til PSU'en eller? Er litt grønn på dette her... Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Har oppdaget en ting.. Den skrur seg bare av når jeg spiller... Noen idéer? Lenke til kommentar
kpolberg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Ville tro den nådde en kritisk temperatur som er fastsatt i bios og at den dermed skrur seg av. Tipper det ligger både en og to støv dotter inni din maskin som trenger og fjernes. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Det kan nok hende at det finns noe støv ja.. Men da må jeg jo skur da.. Kan jo se etter en gang. Det jeg synes er rart er at det skjedde sånn plutselig.. Lenke til kommentar
regla12 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 jeg har hatt samme problemet og det var for høy cpu temp. kjøp en sånn boks med trykkluft og blås og/eller sett støvsugeren (bare røret) over vifta. funka fint for meg:) kanskje greit å ha ett program som overvåker temperatur og,så ser du når du må støvsuge igjen:) Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Brukte du Aida for å finne tempraturen? Kan jeg bruke en vanlig støvsuger da? Og suge inn i vifta under maskina. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Har nå støvsugd litt i maskina, og lastet ned "Speedfan 4.2.4" Det forteller meg noen tempraturer: Local Temp: 42 grader Remote Temp: 40 grader HDD Temp: 36 grader Temp 01: 42 grader Er dette høye temperaturer? Dette er forresten kun med 2-10% CPU bruk. Lenke til kommentar
LaptopMessias Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 dette er overopphetingsproblemer.... maskinen kobler ned for ikke å brenne opp, dette skjer da også når han spiller (dvs høy belastning). Foreslår at du renser maskinen med trykkluft, og legger på et lag med ny kjølepasta. Støv i maskinen vil ikke "repareres" på garanti, derfor er det nok like greit at du gjør dette selv. Lenke til kommentar
_Ferrari_ Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 Okei, men er dette høye temperaturer? Jeg har støvsugd, og jeg tror det hjalp. Maskinen har ikke skrudd seg av etter at jeg støvsugde. Lenke til kommentar
egoa Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 det må ver någe med toshiba det der med varmen. min og slår seg av. men kun når jeg spiller. dritt pc Lenke til kommentar
egoa Skrevet 27. mars 2006 Del Skrevet 27. mars 2006 som sakt så skrur min maskin seg av også. + nå røk hardisken. ta back up!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå