Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Surfing funker ikke alltid på denne pc'en


Anbefalte innlegg

Har et lite problem på pc'en. Jeg har ofte store problemer med å surfe på nettet. Nettleseren henger seg hele tiden, eller fryser ikke. Den bare stopper å laste ned nettsider, uavhengig om jeg bruker opera eller ie. Men det er ikke alltid det skjer. Noen ganger funker det helt fint, mens andre ganger funker det ikke i det hele tatt.

 

Det er ikke noe problemer med internett linjen, da jeg kan surfe til tider og jeg får brukt andre internett programmer. Den andre pc'en i huset funker helt fint. Der har jeg ingen problemer med å surfe på nettet.

 

Har også fått problemer med å logge meg på msn messenger. Det kan ta evigheter før jeg får logget meg på. Må avbryte og prøve på nytt utallige ganger før jeg endelig greier å logge meg på. Igjen så er det bare på denne pc'en det er noe problemer.

 

Har ingen virus/spionvare som jeg veit om. Kjører antivirus og brannmur konstant i bakgrunnen, og sjekker for spionvare en gang i blant

 

Kjører windows 2000 pro sp4

opera 8, msn 7

 

Er det noen som veit hva som kan være problemet?

Endret av HighTower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig... Prøv å kjør Spybot Search&Destroy også.

 

Kjørt full virussjekk av harddisken(e)?

 

Zonealarm kan innimellom glemme innstillinger, og så glemme å spørre om nye for de den har glemt... så prøv for en kort periode å slå av Zonealarm, og se om ting bedrer seg.

 

Eneste tipset jeg har her og nå.

Lenke til kommentar

Har kjørt full sjekk av både spionvare og virus. Prøvde norman antivirus i tillegg til f-secure. Gjorde dette også i Safe mode, men fant ingen ting. Ringte support hos nextgentel, der sa de at det sannsynligvis var virus eller spionvare, men finner ingen ting. Han sa også at jeg hadde over 800 åpne koblinger mot nettet, og at dette sannsynligvis var problemet.

 

Problemet oppstår også rett etter at jeg har startet maskinen, uten å ha startet ekstra programmer, utenom de som starte automatisk med windows.

 

Tok en sjekk med netstat i stad, der så jeg en hel haug med koblinger som stod på vent. Skjønner ikke hva som er galt

Lenke til kommentar

zonealarm er ikke så veldig bra. (personlig mening)

 

Hent ned Sygate personal firewall. Denne er enklere og bruke og HUSKER insstillinger. (HUSK OG AVINSTALERE ZONEALARM FØRST)

 

Kan vær du har en trojansk hest en plass i systemet. prøv og kjør en online skan.

Evt. prøv og sett opp en enkel proxy (finns masse gratis proxy konfig. rundt på nettet) og kjør online skan igjenn.

Lenke til kommentar

Tror jeg har fått fikset problemet nå. Veit ikke helt hvilket program som hadde feilen i seg, men jeg avinstallerte hvertfall f-secure og installerte norman i stedet.

Så lastet jeg ned siste versjon av zonealarm, og tok en clean installasjon.

Nå ser det ut til at problemene har forsvunnet. Har hvertfall ikke opplevd noen problemer enda. Kjørte versjon 5. Tror nok den hadde en del feil i seg, bla minnelekasjer og sånt. Minnet til den gamle zonealarm bare vokste og vokste. Etter en stund hadde den et forbruk på 3-400 mb med minne :s

Lenke til kommentar

Her er hvertfall loggen til hijackthis

 

Logfile of HijackThis v1.99.1

Scan saved at 10:47:05, on 30.07.2005

Platform: Windows 2000 SP4 (WinNT 5.00.2195)

MSIE: Internet Explorer v6.00 SP1 (6.00.2800.1106)

 

Running processes:

C:\WINNT\System32\smss.exe

C:\WINNT\system32\csrss.exe

C:\WINNT\system32\winlogon.exe

C:\WINNT\system32\services.exe

C:\WINNT\system32\lsass.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\spoolsv.exe

C:\Program Files\ccxgui\ccXservice.exe

C:\Program Files\ccxgui\ccxstream.exe

C:\WINNT\System32\svchost.exe

C:\WINNT\system32\hidserv.exe

C:\Norman\Bin\Zanda.exe

C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe

C:\WINNT\system32\regsvc.exe

C:\WINNT\system32\MSTask.exe

C:\WINNT\system32\stisvc.exe

C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

C:\WINNT\System32\WBEM\WinMgmt.exe

C:\WINNT\system32\svchost.exe

C:\WINNT\System32\svchost.exe

C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

C:\WINNT\Explorer.EXE

C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe

C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE

C:\WINNT\SOUNDMAN.EXE

C:\Program Files\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe

C:\Norman\bin\ZLH.EXE

C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe

C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe

C:\Program Files\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe

C:\Program Files\Folding@Home\winfah.exe

C:\Norman\Nvc\BIN\NIP.EXE

C:\Norman\Nvc\bin\cclaw.exe

C:\Program Files\Folding@Home\FahCore_78.exe

C:\Program Files\eMule\emule.exe

C:\Program Files\Opera\Opera.exe

C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe

C:\Program Files\WinRAR\WinRAR.exe

C:\DOCUME~1\ADMINI~1.PRO\LOCALS~1\Temp\Rar$EX00.610\HijackThis.exe

 

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://google.icq.com/search/search_frame.php

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://google.icq.com

R3 - URLSearchHook: ICQ  Toolbar - {855F3B16-6D32-4fe6-8A56-BBB695989046} - C:\Program Files\ICQToolbar\toolbaru.dll

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll

O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Program Files\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll

O2 - BHO: AcroIEToolbarHelper Class - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O2 - BHO: FlashFXP Helper for Internet Explorer - {E5A1691B-D188-4419-AD02-90002030B8EE} - C:\PROGRA~1\FlashFXP\IEFlash.dll

O3 - Toolbar: &Radio - {8E718888-423F-11D2-876E-00A0C9082467} - C:\WINNT\System32\msdxm.ocx

O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Program Files\Adobe\Adobe Acrobat 6.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll

O3 - Toolbar: ICQ  Toolbar - {855F3B16-6D32-4fe6-8A56-BBB695989046} - C:\Program Files\ICQToolbar\toolbaru.dll

O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvCpl.dll,NvStartup

O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install

O4 - HKLM\..\Run: [Zone Labs Client] "C:\Program Files\Zone Labs\ZoneAlarm\zlclient.exe"

O4 - HKLM\..\Run: [LoadQM] loadqm.exe

O4 - HKLM\..\Run: [zBrowser Launcher] C:\Program Files\Logitech\iTouch\iTouch.exe

O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe

O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Program Files\Common Files\Logitech\QCDriver3\LVCOMS.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINNT\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit

O4 - HKLM\..\Run: [soundMan] SOUNDMAN.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [synchronization Manager] mobsync.exe /logon

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [Norman ZANDA] C:\Norman\bin\ZLH.EXE /LOAD /SPLASH

O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Program Files\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background

O4 - HKCU\..\Run: [skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized

O4 - HKCU\..\RunOnce: [iCQ Lite] C:\Program Files\ICQLite\ICQLite.exe -trayboot

O4 - Startup: Folding@Home 5.03.lnk = C:\Program Files\Folding@Home\winfah.exe

O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.lnk = C:\Program Files\Common Files\Adobe\Calibration\Adobe Gamma Loader.exe

O4 - Global Startup: Adobe Reader Speed Launch.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe

O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Program Files\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe

O8 - Extra context menu item: &ICQ Toolbar Search - res://C:\Program Files\ICQToolbar\toolbaru.dll/SEARCH.HTML

O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000

O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll

O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0\bin\npjpi150.dll

O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://spaces.msn.com//PhotoUpload/MsnPUpld.cab

O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdat...b?1120058419640

O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/microsoftupdat...b?1120058379203

O23 - Service: Adobe LM Service - Unknown owner - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe

O23 - Service: AdobeVersionCue - Adobe Sytems - C:\Program Files\Adobe\Adobe Version Cue\service\VersionCue.exe

O23 - Service: ccXgui - [XC]D-Ice - C:\Program Files\ccxgui\ccXservice.exe

O23 - Service: Logical Disk Manager Administrative Service (dmadmin) - VERITAS Software Corp. - C:\WINNT\System32\dmadmin.exe

O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common Files\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe

O23 - Service: MySQL - Unknown owner - C:\Program.exe (file missing)

O23 - Service: Norman API-hooking helper (NipSvc) - Unknown owner - C:\Norman\Nvc\BIN\nipsvc.exe

O23 - Service: NoIPDUCService - Vitalwerks LLC - C:\Program Files\No-IP\DUC20.exe

O23 - Service: Norman NJeeves - Unknown owner - C:\Norman\bin\NJEEVES.EXE

O23 - Service: Norman ZANDA - Unknown owner - C:\Norman\Bin\Zanda.exe

O23 - Service: Norman Virus Control on-access component (nvcoas) - Norman ASA - C:\Norman\Nvc\bin\nvcoas.exe

O23 - Service: Norman Virus Control Scheduler (NVCScheduler) - Norman Data Defense Systems - C:\Norman\Nvc\BIN\NVCSCHED.EXE

O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINNT\system32\nvsvc32.exe

O23 - Service: Sandra Data Service (SandraDataSrv) - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcDataSrv.exe

O23 - Service: Sandra Service (SandraTheSrv) - SiSoftware - C:\Program Files\SiSoftware\SiSoftware Sandra Lite 2005.SR1\RpcSandraSrv.exe

O23 - Service: TrueVector Internet Monitor (vsmon) - Zone Labs Inc. - C:\WINNT\system32\ZoneLabs\vsmon.exe

Endret av HighTower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...