int20h Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 En stille lansering av Pentium M 780 skjedde i begynnelsen av denne uken. Prosessoren har enda ikke blitt lagt ut i selskapets prislister, men har dukket opp på nettsidene. Les mer Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 EIST vet jeg godt hva er (Enhanced Intel Speedstep Technology)... Men hva er EDB? Lenke til kommentar
4WheelDrive Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 EIST vet jeg godt hva er (Enhanced Intel Speedstep Technology)...Men hva er EDB? Det betyr at den støtter Elektronisk DataBehandling forstår du vel. Neida, det står for "Execute Disable Bit" Lenke til kommentar
dofferneo Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Fantastik lavt strømforbruk på disse mobile-prosessorene. Klarer de ikke gjøre det med CPU-er til stasjonær-maskiner og? Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Fantastik lavt strømforbruk på disse mobile-prosessorene. Klarer de ikke gjøre det med CPU-er til stasjonær-maskiner og? Du kan bruke denne prosessoren i en stasjonær også da... Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 EIST vet jeg godt hva er (Enhanced Intel Speedstep Technology)...Men hva er EDB? Det betyr at den støtter Elektronisk DataBehandling forstår du vel. Neida, det står for "Execute Disable Bit" Aaah, samme som NX-Bit, da henger jeg med Og jeg henger meg på og vil ha Pentium M på stasjonært, som standard! Lenke til kommentar
Bob Ibsen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Fantastik lavt strømforbruk på disse mobile-prosessorene. Klarer de ikke gjøre det med CPU-er til stasjonær-maskiner og? Du kan bruke denne prosessoren i en stasjonær også da... Ja, akkurat samme prosessorer kan jo brukes til desktop-systemer. Grunnen til den lave effektbruken, er at det var av de aller viktigste kriteriene da disse prosessorene ble utviklet. Pentium4 ble bygget for å kunne nå høye klokkefrekvenser, og har også andre trekk som gjør at systemet i sin helhet bruker mer effekt. Det er jo heller ikke samme behov for lavt effektbruk på desktop-systemer da batterilevetid ikke er noe tema, og varmeavleding er mye enklere. Hvis man ser på AMDs løsning, har de en desktop-serie som er bedre tilpasset laptop-miljøet, derfor er desktop/mobile i prinsippet akkurat samme prosessorene. De mobile CPUene har bare et par ekstra strømsparefunksjoner, pluss at de minst spenningshungrige kjernene velges ut til mobile-prosessorer. Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Det var på tide, men lurer på hva den koster! Lenke til kommentar
mar Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det var på tide, men lurer på hva den koster! Et lite hint: "Prisguiden". De har jo til og med lagt ved en direkte link til denne prosessoren.. Endret 27. juli 2005 av mar Lenke til kommentar
kindings Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Koster litt for mye, men 2 GHz'en er sikkert bra nok og kan antageligvis overklokkes en hel del i ett desktop system. Dog har jeg aldri sett noen ordentlige HK for disse CPUene.. Lenke til kommentar
el_salvad Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Det var på tide, men lurer på hva den koster! P-M 780 er sikkert svindyr. Men siden denne kommer, så blir prisene på de andre P-M'ene lavere.. Edit: Siden det er snakk om Pentium-M, så fant jeg noe om Yonah og Merom også Endret 27. juli 2005 av el_salvad Lenke til kommentar
tbend Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på STOOLMAN nå... Nå har han sjansen! Lenke til kommentar
Sink Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på STOOLMAN nå... Nå har han sjansen! Tror han har fått tak i en 780 ES Endret 28. juli 2005 av Sink Lenke til kommentar
Fredrik Larsen Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 (endret) Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på STOOLMAN nå... Nå har han sjansen! Tror han har fått tak i en 780 ES ES? Ja, blir nok ny 3DM01 wr med denne! Edit: ES er det Engineering Sample? Disse har vel ikke topplåst multiplier? Endret 31. juli 2005 av Fredrik Larsen Lenke til kommentar
Sink Skrevet 31. juli 2005 Del Skrevet 31. juli 2005 Skjønner ikke hvorfor jeg tenkte på STOOLMAN nå... Nå har han sjansen! Tror han har fått tak i en 780 ES Edit: ES er det Engineering Sample? Disse har vel ikke topplåst multiplier? Stemmer, ny WR? neppe den ligger på 48k med 7800gtx i sli og fx57 på 3.7 eller.no. Sry for OT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå