Gå til innhold

Åpne en TAR fil?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Litt tungvindt å skifte ut Windows Explorer bare for å få åpnet en fil.

Hva snakker du om? Man skifter da ikke ut noenting, Total Commander er et helt selvstendig program akkurat som WinRAR.

Hva som er best kan man alltids diskutere i det vide og brede, det er helt individuellt hva man foretrekker.

Lenke til kommentar

Hva snakker du om? Man skifter da ikke ut noenting, Total Commander er et helt selvstendig program akkurat som WinRAR.

Hva som er best kan man alltids diskutere i det vide og brede, det er helt individuellt hva man foretrekker.

Tipper micro mente at det blir litt overkill å laste ned et Win Explorer-program bare for å åpne en komprimert fil. Man kjøper ikke MS Word for å åpne en .txt-fil! ;)

Endret av Loomy
Lenke til kommentar

Total Commander er jo et filbehandlingsprogram med funksjonalitet langt utover det å kunne åpne en .tar fil, og de fleste som tar det i bruk har ikke lenger behov for filbehandlingen Windows Explorer tilbyr. Jeg utrykte meg litt feil når jeg skrev "skifte ut", men programmer som Total Commander gjør jo at filbehandlingen til Windows Explorer blir overflødig. Og siden filbehandlingsdelen er den delen av Windows Explorer man vanligvis bruker, skjønner du vel med litt godvilje hva jeg prøvde å si?

Edit: Jupp, det var den berømte spikeren på hodet det Loomy. :)

Endret av miCro
Lenke til kommentar

Joda, det er et ørlite poeng. Men sammenligningen med Word halter en god del. Total Commander er 1.7 MB, altså et meget lite og lett program.

Jeg ser det på ingen måte som et program som erstatter Explorer, men det gir endel funksjoner som Explorer ikke har. Det inneholder blant annet en utmerket FTP klient.

Noen liker å ha masse småprogrammer som bare gjør en enkelt ting hver, andre finner det bedre å ha programmer som inneholder flere funksjoner. Smak og behag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...