webby1 Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Hvordan åpner man en TAR fil? takker for raske svar! Endret 27. juli 2005 av webby1 Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Mange muligheter. Kan anbefale Total Commander. http://www.ghisler.com/ Lenke til kommentar
miCro Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Litt tungvindt å skifte ut Windows Explorer bare for å få åpnet en fil. Det letteste vil være å legge inn WinRAR som også støtter .TAR filer. Og om du først skulle foreslå et alternativ til Windows Explorer, er Directory Opus milevis bedre enn Total Commander. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hvordan åpner man en TAR fil? takker for raske svar! TugZip kan pakke ut .TAR og det meste annet. Gratis og bra! http://www.tugzip.com/ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Litt tungvindt å skifte ut Windows Explorer bare for å få åpnet en fil. Hva snakker du om? Man skifter da ikke ut noenting, Total Commander er et helt selvstendig program akkurat som WinRAR. Hva som er best kan man alltids diskutere i det vide og brede, det er helt individuellt hva man foretrekker. Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Litt tungvindt å skifte ut Windows Explorer bare for å få åpnet en fil. Hva snakker du om? Man skifter da ikke ut noenting, Total Commander er et helt selvstendig program akkurat som WinRAR. Hva som er best kan man alltids diskutere i det vide og brede, det er helt individuellt hva man foretrekker. Tipper micro mente at det blir litt overkill å laste ned et Win Explorer-program bare for å åpne en komprimert fil. Man kjøper ikke MS Word for å åpne en .txt-fil! Endret 28. juli 2005 av Loomy Lenke til kommentar
miCro Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 (endret) Litt tungvindt å skifte ut Windows Explorer bare for å få åpnet en fil. Hva snakker du om? Man skifter da ikke ut noenting, Total Commander er et helt selvstendig program akkurat som WinRAR. Hva som er best kan man alltids diskutere i det vide og brede, det er helt individuellt hva man foretrekker. Total Commander er jo et filbehandlingsprogram med funksjonalitet langt utover det å kunne åpne en .tar fil, og de fleste som tar det i bruk har ikke lenger behov for filbehandlingen Windows Explorer tilbyr. Jeg utrykte meg litt feil når jeg skrev "skifte ut", men programmer som Total Commander gjør jo at filbehandlingen til Windows Explorer blir overflødig. Og siden filbehandlingsdelen er den delen av Windows Explorer man vanligvis bruker, skjønner du vel med litt godvilje hva jeg prøvde å si? Edit: Jupp, det var den berømte spikeren på hodet det Loomy. Endret 28. juli 2005 av miCro Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Joda, det er et ørlite poeng. Men sammenligningen med Word halter en god del. Total Commander er 1.7 MB, altså et meget lite og lett program. Jeg ser det på ingen måte som et program som erstatter Explorer, men det gir endel funksjoner som Explorer ikke har. Det inneholder blant annet en utmerket FTP klient. Noen liker å ha masse småprogrammer som bare gjør en enkelt ting hver, andre finner det bedre å ha programmer som inneholder flere funksjoner. Smak og behag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå