boff Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Har nettopp bygget en enkel maskin med disse hoved-komponentene: msi pro2-ru athlon 1800 512 ddr samsung radeon 8500 lele wd 80c cd-brenner ++ Problem: winXP fungere tilsynelatende bra/stabilt, men ved omstart/nystart kjører den scandisk på syst.partisjon uten at den finner feil.Dette skjer ca 50% av tilfellene. Har noen erfaringer fra samme problemet? (Ps. win98 fungerer helt greit, ingen scandisk der) Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 1. august 2002 Del Skrevet 1. august 2002 Hvis du ikke lar den fullføre så vil den kjøre det neste gang også. Forøvrig har jeg mange av de samme komponentene og kan ikke si at jeg er plaget av problemet ditt. Dog bruker jeg for det meste S3/STR Lenke til kommentar
boff Skrevet 1. august 2002 Forfatter Del Skrevet 1. august 2002 Takker insomnis. Men..er det viktig å installerer raid-driverne når en ikke bruker raid og dessuten har deaktivert raid i bios? Kan problemet ligge der? Hvordan løses dette under xp-installasjonen? [ Denne Melding var redigert av: boff på 2002-08-01 22:05 ] Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 2. august 2002 Del Skrevet 2. august 2002 Hvis du ikke bruker RAID så er det bare å deaktivere det i bios, og du skal ikke installere noen drivere. En annen ting er hvis du bruker NTFS på disken så slipper du problemet du nevner, men da fungerer ikke Win98 - men hvorfor bruke 98? Lenke til kommentar
boff Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 Løsning. Harddisk med xp var på samme strømuttak som ekstern vifte. Forandret dette og så ble alt ok. Så vet man det.... Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Siden du fant ut hva som var feil kan vel jeg få komme med et spørsmål: HAr det samme Mobo'et. Starter maskina, så finner det minne, prosessor, harddisk, dvd-rom & cd-brenner. Så kommer det opp ett til skjermbilde (husker ikke hva som står på den men denne skal komme). Etter den tar maskina seg en pause på ca 10 sekund før det bootert Win XP Pro. Hvorfor tar det seg denne pausen? Er irriterenes da denne pausen nester er halve oppstarten.. :sad: _________________ MSI K7T266 PRO2-RU XP 1700+ @ 2000++ (153 i fsb) ATI Radeon 8500 256MB TwinMOS PC2100 CL2,5@CL2 (306MHz DDR) 8500 3dmarks på standard hastigheter Rett på meg hvis jeg tar feil! [ Denne Melding var redigert av: Nostradamus på 2002-08-05 21:50 ] Lenke til kommentar
Insomnis Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Det du sansynligvis ser da er RAID bios, hvis du ikke bruker RAID kan den disables i vanlig bios. Lenke til kommentar
KjellV Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Har disabla den. Da jeg hadde raid enabled stod det "checking IDE-drives" eller.no. Når jeg har raid disabled er skjermen svart en stund før maskina booter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå