aly Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 (endret) Hei, jeg er i ferd med å skaffe meg nytt kamera. Jeg har bestemt meg for Canon S2 IS, men er usikker på om jeg gjorde riktig valg. Alternativet var Ixus 700 som har antallet mp og størrelsen som sin fordel, mens S2 IS har mye zoom og optisk billedstabilisator som fortrinn. Zoomen var avgjørende for meg, men jeg lurer litt på om den høye oppløsning på Ixus 700 vil kunne fungere som zoom. Dersom jeg skal ta bilde av et dyr f.eks. på litt avstand, vil zooming med S2 IS gi best resultat, eller vil det fungere like bra å "kutte"/"blåse opp" et bilde fra et kamera med svært høy oppløsning? Endret 27. juli 2005 av aly Lenke til kommentar
orohne Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 S2 IS er et helt annet kamera enn Ixus 700. Og er vel bedre på det aller meste bortsett fra størrelsen. Med 5 mp og 12x zoom overgår dette de 7 mp som ixus 700 har. Tror du har gjort et veldig bra valg hvis ikke er et "partykamera" du er ute etter. Da er ixus 700 optimal. Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Enig - du får skarpere billeder med zoom, end ved at skære i billederne. Evt. kig panasonics FZ5-20-30 modeller ... De minde rom canons, og er gode kompakt kam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå