Svar Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 har kjøpt meg en 1559 berbar, den virker bra. Har fått god service fra whitebox også, men: Når jeg jobber i windows kommer det en litt høy rar lyd fra maskinen. Den kommer ca fra der som varmen kommer ut på høyre side av maskinen. Edet høres litt ut som en ledning eller noe som subber innpå ei vifte eller noe. Den kommer mest når jeg rører på museplata, og vist jeg feks setter på musikk er lyden helt borte, selv om jeg skrur volum helt ned, men skrur jeg av musikken er den tilbake. Er lissom litt plagsomt og sitte på nettet når det er stille og måtte høre på denne lyden. Det virker som om lyden bare kommer vist maskinen maskinen jobber med for lite om gangen. Noen flere som har oppdaget det samme på deres 1559 maskiner? Lenke til kommentar
omaashei Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Har også nettopp kjøpt meg en cl1559. Men lyden som du beskriver fikk ikke jeg med på kjøpet. Derimot en stk død pixel midt på skjermen Lenke til kommentar
Svar Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Så hos deg hører du bare vifta når du ikke gjør noe på maskinen? Død pixel er aldri morro Lenke til kommentar
Svar Skrevet 30. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 30. juli 2005 Har snakket med WB, og de sa det kunne være dvd romen, tok den ut,men lyden var der fremdeles. Skal nå sende den inn på mandag, håper det fikser seg Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Min 1559 lager et par morsomme lyder ja... Men jeg bruker for det meste headsett og hører derfor ikke noe, men det er en svæt irriterende lyd.! Lenke til kommentar
murdoc Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) Har også nettopp kjøpt meg en cl1559.Men lyden som du beskriver fikk ikke jeg med på kjøpet. Derimot en stk død pixel midt på skjermen død pixel = RETURNER! ;D du hadde jo 14 dager eller 30 dager retur rett :o Endret 30. juli 2005 av murdoc Lenke til kommentar
andykid Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 heisann 1559 serien er litt tricky, og noen bugger er det,siden den er helt ny, og trenger et par BIOS runder for å bli topp. jeg har en selv, som jeg også bygde selv (check www.advance.no og bygg sev, hvis du har peiling på PC bygging, sparer 2 til 3 tusen). og er meget godt fornøyd bugs 1. tastatur (tregt, kan være irriterende) 2. BIOS ikke verdens beste, trenger mer funksjonalitet. men, specsen på den er glimrende til å være den pisklassen. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 For å fjerne denne ulyden, prøv dette: Gå inn på kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling. Velg USB rothub (som regel helt nederst) og vel egenskaper. Velg så strømstyring og fjern haken for: "Tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm" PS det kan hende du har flere rothub, og du må kanskje gjøre dette på hver av de, men som regel holder det å gjøre det på en. Min forklaring er at jeg tror det er en spole eller noe som kødder med c-state på CPU når dette er aktivert. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 6. august 2005 Forfatter Del Skrevet 6. august 2005 Har nå sendt inn maskinen, så kan WB se på det Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 6. august 2005 Del Skrevet 6. august 2005 Om det er den lyden jeg mistenker, så har jeg vært borti dette på drøssevis av laptoper av forskjellige merker og modeller. Det nytter ikke å sende den på rep, du får den alltid lik igjen. Så med mindre du har prøvd løsningen min ovenfor, så kan det være greit å sende den på reperasjon og få den undersøkt... Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Noen som prøvde løsningen min og fikk fjernet lyden? Lenke til kommentar
Markaren Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Noen som prøvde løsningen min og fikk fjernet lyden? Den er ikke borte, den piper når den IKKE arbeider.. Litt rart. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Så hos deg hører du bare vifta når du ikke gjør noe på maskinen? Død pixel er aldri morro Går viften når du ikke gjør noe? Det var da veldig rart. Med meg så starter viften kun når det er over 20-25 grader i rommet og jeg driver med tungt arbeid i Photoshop mens jeg har den på fanget. Ellers så er det stille... Lenke til kommentar
DarkShadow Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Bare et lite spørsmål om WebSiden til WhiteBox... Vurdere å kjøpe otto fantastico tilbudet deres, altså en CL65. Prisen inkludert .mva er 7433KR. Men det jeg lurer på er: Jeg konfigurerte PC'en selv, og la til ATI X600 skjermkortet, som koster 600KR i tillegg. Da vil altså maskinen koste ca 8100. Eller vil skjermkortet også stå uten .mva? Slik at jeg må beregne enda litt ekstra i pris. Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 vil vel tro at du må betale vanlig pris da siden tilbudet helt sikkert bare gjelder for den spesielt utvalgte modellen... Lenke til kommentar
Svar Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Da har jeg fått tilbake maskinen, skal bli spennende og høre på den når jeg kommer hjem fra jobb. De de har gjort ihvertfall er og byttet ut hovedkortet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Dere som har 1559, hvordan opplever dere batteritid, og har alle denne samme støy-bugen? Hvordan er det med vanlig viftestøy? Lenke til kommentar
bnezofil Skrevet 14. september 2005 Del Skrevet 14. september 2005 Forbred deg på en god del støy fra vifte. Jeg hadde en Powerbook stående ved siden av en slik 1559, og når 1559 eieren klappet igjen ble det stille som i graven. Batteritid vil jeg tro ikke er verken mer eller mindre enn snittet. Holder vel et par timer, vet ikke jeg. Lenke til kommentar
Svar Skrevet 14. september 2005 Forfatter Del Skrevet 14. september 2005 Da er maskinen brukt i hele kveld, og den plagsomme lyden er borte. Nå er det bare vifta jeg hører men det går bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå