Gå til innhold

Må opp i lønn!

sjbnil

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Si meg, kjører ikke du mot rushen? Kjører selv en del til og fra Sandvika i jobben, og jeg har aldri noen problemer med trafikken ut på morgenen. Inn på ettermiddagen kan være litt kjip, men det er aldri så ille som motsatt retning.

Når det gjelder lønnsambisjonene dine må jeg bare skuffe deg med å si at 270K i åre er helt akseptabel begynnerlønn i bransjen. Jeg jobber selv med drift og support. Jeg sitter overhodet ikke i telefonen, men er ute store deler av dagen og har ca samme lønn + litt goder.

Spør en hvilken som helst rekkrutteringsperson, eller folk med litt innblikk i bransjen så ser du at det er normal lønn. Vil du ha mer så benytt deg av tilbudet for sertifisering. Fordelen med at bedriften gir deg sertifisering du trenger i jobben er at du etterpå kan argumentere for at du er mer verdt både for de og andre, og dermed vil ha økt lønn.

Kjører imot rushen TIL Drammen. Det er rene fryden, bruker da ganske nøyaktig 40 minutter.

Det er hjem igjen som er pes. Ulykker, veiarbeid, gud-vet-hva gjør at trafikken står stille fra Sandviksbrua til festningstunellen. På gode dager kommer jeg akkurat til Lysaker, og da er det stopp helt fram til festningstunellen.

270 er muligens greit, sånn totalt sett. Men jeg vil lenger opp. Om det er klysete får nesten være opp til andre å vurdere, men samtlige som jeg snakker med som har samme bakgrunnen som meg (av MINE venner i alle fall) ligger nærmere 300K enn 270K. Noen helst over. Konkurrerende bedrift til den jeg jobber i, hvor min venninne fra skolen jobber, ga henne 287K pluss en del goder slik som PC, mobil, bonus etc....

Jeg merker at jeg sutrer, for all del, skal være førstemann til å innrømme det. Men jeg skal i alle fall prøve å gjøre noe med denne situasjonene. Kan godt ha samme lønna som nå, bare i Oslo :thumbup:

Blir det ikke noe ordnings med det, så får man jo gjøre som du sier, gå for sertifiseringene og satse på at det booster lønna.

Lenke til kommentar

Om du velger rett sertifiseringer går du fort opp i lønn dersom du bytter jobb eller at den nåværende bedriften din ser der som mer lønnsom. Enten ved at du har tilegnet deg kompetanse få andre har eller at de kan få/høyne sin status hos leverandør (microsoft partner, cisco partner osv)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...