Gå til innhold

Anbefalt vifte 64bAMD3500+ ?


vonGrepa

Anbefalte innlegg

Det er jo en skog av vifter å få tak i, spm er hvilke som gir best kjøling i forhold til støy..

 

Har sett litt på denne:

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=26254

og

https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=20680

 

begge virker jo bra...

 

Eller brude jeg velge noe helt annet? Kabinetet blir pr i dag ultra varmt, men det er med en barton 2500+. Har 45 grader i kabinetet og over 63 på cpu ved load.. (har en drøss med vifter uten at det hjelper... virker som om enten HD'r eller cpu gjør det umulig å få til en god tempratur..

 

Ingen banzai overklokking, men rundt 10% kan det vel hende man ender opp med å sette når man føler at man vil ha litt mer puff..

 

edit: shopper helst på netshop så fordel om viften finnes der..

 

/vonGrepa

Endret av vonGrepa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte Arctic cooling vifta for en uke siden, og er storfornøyd. Kjører min 3200+ på 2200 mhz uten noen som helst problemer hva temperatur angår :) Lyd lager den heller ikke, noe som er viktig for meg.

Ligger på en 34-41 grader på cpu ved vanlig variert bruk.

 

Tror den bør fungere helt ok for deg også, uten at den koster det hvite i øyet.

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

hvis du sliter med varmt kabinett , så slen på et par vifter til det slik at du får god gjennomstrømming i kabinettet ditt.

 

kjører selv med standard vifte på 3500 prosessoren og den sliter ikke med varme , mest sannsynlig pga av at jeg har to kabinettvifter , og god orden på kabelsalaten i kabinettet

Lenke til kommentar

Jeg ser du sliter litt med varmeproblemer i kabinettet? Hvordan har du satt viftene til å flytte luften? Hvis du har alle viftene til å blåse inn i kabinettet, så blir det fort ganske varmt. Det du er ute er en strøm av luft igjennom kabinettet. Hvis du f.eks. har en vifte fremme som blåser luft inn, og en eller to bak som blåser ut. Hvis du har en i siden, så har jeg selv best erfaring med at den blåser inn.

 

OT: Hvis jeg hadde vært deg hadde jeg valgt Arctic cooling vifta. Jeg kjøpte nettopp en TT vifte til min bestemor, som var oppgitt til å svive på 21dB(A), men den bråkte jo sikkert oppe i 30dB(A). Virker som om TT vrenger litt på sannheten når de oppgir støynivå ;)

Lenke til kommentar
Jeg ser du sliter litt med varmeproblemer i kabinettet? Hvordan har du satt viftene til å flytte luften? Hvis du har alle viftene til å blåse inn i kabinettet, så blir det fort ganske varmt. Det du er ute er en strøm av luft igjennom kabinettet. Hvis du f.eks. har en vifte fremme som blåser luft inn, og en eller to bak som blåser ut. Hvis du har en i siden, så har jeg selv best erfaring med at den blåser inn.

Har en drøss med vifter...

 

Slik står de pr i dag, men har prøvd forskjellig uten at det påvirket temp noen særlig.

 

2 * blåser INN fra siden nede (1 og 2)

 

Så kommer skjermkortet med egen stor vifte som blåser ut. Denne viften suger nok ut endel av luften som kommer inn i bunn. Hvertfall fra en av viftene. (3)

 

Over her er det en vifte BAK som pr nå blåser INN rett mot cpu vifta (denne har jeg snudd og vendt på uten at det ga noen effekt. (4)

 

CPU vifte (5)

 

Helt på toppen bak har jeg en PSU med 120 mm vifte som suger opp og ut av kabinettet bak. (6)

 

Xxxxxxxxx

Xxx--6--xx

X

X4-----------5

X

Xxxxxxx3

X

X

X--- 1-------2

XXXXXXXXXXXXXXX

 

Kabinettet settt fra siden, front mot høyre

 

 

/vonGrepa

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...