LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du kan sette inn korrupt minne i pc'en og se på alle feilmeldingene. EDIT: leif Du kan faktisk be kjernen om å ikke bruke de defekte delene av minnet! Virkelig, hvordan, vanskelig? Når jeg en gang hadde en defekt 1GB brikke fant jeg dette. Men jeg satte meg ikke inn i det, fordi jeg fikk meg en ny på garantien. Så jeg vet ikke hvor vanskelig det er? Lenke til kommentar
ratix Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Akkurat hva jeg trenger å gjøre her? Men hvordan gjør jeg det med reiserfs? Du kan ikke. Lenke til kommentar
operaman Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du kan skrive som root: chmod -R 666 / Alle filene er der men du kan ikke bruke de, og chmod er 666 så du kan ikke endre på det. Et mareritt å rydde opp etter. Lenke til kommentar
ratix Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Du kan skrive som root: chmod -R 666 /Alle filene er der men du kan ikke bruke de, og chmod er 666 så du kan ikke endre på det. Et mareritt å rydde opp etter. Å? jeg trodde ikke at man kunne sette rettigheter på /-mappen (bare de under), dermed kan man bruke denne: find / -type d -exec chmod 755 {} \; siden find setter rettigheter, går videre, setter rettigheter... Men hvis man kan sette rettigheter på selve / så tar jeg feil Lenke til kommentar
operaman Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har ikke prøvd kommandoen selv, men -R er vel for Recursiv som gjør at den går igjennom alle mapper og filer og setter chmod 666. Uansett så burde den fucke ting opp . Lenke til kommentar
ratix Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Har ikke prøvd kommandoen selv, men -R er vel for Recursiv som gjør at den går igjennom alle mapper og filer og setter chmod 666. Uansett så burde den fucke ting opp . såklart gjør den det Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 (endret) echo "int main() {while(1){fork();} return 0;}" >> x.c && gcc x.c -o x && ./x Den der er morsom, og funker ikke i Windows Endret 30. juli 2005 av Slettet-df17e Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Pøh, den er ikke særlig elegant. Prøv denne i BASH istedet: :() {:|:&}; : Forøvrig funker fork() fint i win. Lenke til kommentar
bluet Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Og for perl har man: perl -e fork while fork Muligens den mest stilrene av dem alle. Lenke til kommentar
LessThanJake Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 hva gjør fork/fork()? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e Skrevet 30. juli 2005 Del Skrevet 30. juli 2005 Enekelt forklart så legger fork ett program i bakgrund Lenke til kommentar
ways Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 du kan laste ned nmap finne ut hva andre maskiner kjører av tjenester. litt gøy å lete etter hull. om du har et godt wifi-kort kan du knekke WEPkoder, og låne andres nett. Lenke til kommentar
Manuel Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 (endret) Omdirigering av standard feil-, ut- og inndata samt bruk av "rør" er vel heller ikke mulig å gjøre i windows-shellet? En artig "funksjon" i Linux er at enhetsdrivere er representert av filer, slik at man veldig enkelt kan sende data rett til enheten. Dette er vel mye mer logisk enn at enhetene er "usynlige"? Endret 2. august 2005 av Manuel Lenke til kommentar
bluet Skrevet 2. august 2005 Del Skrevet 2. august 2005 "Morsomme ting man kan gjøre med UNIX og -lignende systemer" Lenke til kommentar
medlem-68510 Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 cat /dev/mouse > /dev/hda1 ELLER hdc1 OSV Ikke rør på musa hvis du skriver dette Hva vil skje? Alle data som kommer fra musa blir routa til harddisken Alle rådata som kommer fra musdriveren (hvis du rører musa) blir skrevet i begynnelsen på første partisjon på første ide-medie Smartass Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 Omdirigering av standard feil-, ut- og inndata samt bruk av "rør" er vel heller ikke mulig å gjøre i windows-shellet? Selv om BASH&co er overlegne dos-shellet, kan man faktisk pipe i dos/windows også: C:\> dir|more En artig "funksjon" i Linux er at enhetsdrivere er representert av filer, slik at man veldig enkelt kan sende data rett til enheten. Dette er vel mye mer logisk enn at enhetene er "usynlige"? Der er jeg enig. Ikke bare er det mer logisk men det er enklere å programmere/scripte fordi alt behandles som "vanlige" filer, så man slipper å forholde seg til ørten forskjellige API for å behandle ulike enheter. Lenke til kommentar
hugh Skrevet 3. august 2005 Del Skrevet 3. august 2005 su -c "apt-get install bb";bb Kom deg gjennom menyen, len deg tilbake og nyt. P.S. Bør kjøres i et maksimert vindu i X (eller i console med >640x480) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå