Gå til innhold

Problem med mørkt bilde

Anbefalte innlegg

Nå er det nok og jeg søker hjelp. Jeg har lenge hatt problemer med min Hansol 910A-skjerm. Du tenker kanskje, denne topicen burde vært på skjerm, men nei, for jeg fikk løst dette problemet før med det gamle skjermkortet, men etter jeg oppgraderte får jeg ikke lenger fikset det.

Det jeg tidligere gjorde for å få et lysere bilde på skjermen var å stille opp gamma og ned konstrasten på video overlay-instillingen til skjermkortet. Jeg har gjort dette nå på mitt nye Gainward Geforce GT6600 128mb PCI-E (Golden Sample). Det funker feiende flott på desktopen, så der er det ikke så mørkt, men når jeg skal spille eller se video er det helt forferdelig mørkt.

Når jeg skal spille spill som The Curse of Monkey Island får jeg ikke stilt på lyset og det er frustrerende. Powerstrip fukker instillingene på skjermkortet og gjør ingenting med lysstyrken på videoene, så det er utelukket.

Som en temporær løsning har jeg brukt mplayer (hvor jeg kan stille gamma og contrast), men det begynner å bli slitsomt, spesielt når jeg skal se videoklipp på nettet. Jeg ser rett og slett ingenting fordi det er for mørkt.

Jeg er desperat etter hjelp, noen som kan hjelpe meg?

Specs:

Kingston ValueR. PC3200 DDR-DIMM 512MB

MSI K8N NEO4 F

AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz

Gainward GeForce 6600GT 128MB 2ns GDDR3 (Golden Sample)

Windows XP SP2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ikke at jeg vet om dette hjelper deg så mye, mene jeg hadde samme problemet med min gamle 17" crt. det ble noe bedre da jeg gikk over til en ny 19" crt, og det ble enda bedre, nesten for lyst når jeg skaffa meg en 19" lcd. poenget er at gamle skjermer kan bli mørkere etterhvert. hva med å prøve med en annen skjerm å se om det hjelper?

Endret av Spirre
Lenke til kommentar

Jeg vet egentlig med sikkerhet at det er skjermen som er problemet. Den har alltid vært mørk. Brightnessen står på fult og det er fortsatt knallmørkt.

Greia er at jeg snart flytter ut og kjøper meg en Powerbook, så jeg gidder ikke investere i en ny skjerm, og 17-tommeren vi har i huset er for liten, så jeg vil heller finne en løsning som holder i to-tre uker til :)

Lenke til kommentar

Du kan prøve å få tak i et program for å få skjermen til å bli lysere... Det kan hende det kom et med cd-plata med drivere og annen skit (hvis du fikk en sånn da...) Jeg prøvde det og skjermen min ble FOR lys!

Det var et ganske dårlig program så jeg sletta det... Det heta E-Card eller noe sånt! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...