Gå til innhold

Amitech Travel Disk (II) vs. andre bokser

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe meg en boks til å tømme kameraet på. Jeg syns Amitech Travel Disk virker veldig bra, men lurer på noen ting:

1. Er det noen som vet hva som er forskjellen på Travel Disk og Travel Disk II?

2. Er det mulig å få tak i TD II i Norge, eventuelt: når blir det det?

3. Hvordan er denne boksen i forhold til lignende bokser?

4. Finnes det noen fellesbetegnelse på slike bokser som jeg kan bruke når jeg skal søke etter dem..? :)

Takk!

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Jeg vurderer å kjøpe meg en boks til å tømme kameraet på. Jeg syns Amitech Travel Disk virker veldig bra, men lurer på noen ting:

1. Er det noen som vet hva som er forskjellen på Travel Disk og Travel Disk II?

2. Er det mulig å få tak i TD II i Norge, eventuelt: når blir det det?

3. Hvordan er denne boksen i forhold til lignende bokser?

4. Finnes det noen fellesbetegnelse på slike bokser som jeg kan bruke når jeg skal søke etter dem..? :)

Takk!

Jeg kan prøve å svare:

1. Travel Disk II har flere kortlesere enn Travel Disk I. Ellers er de like.

2. Thorn og Expert er bl.a. forhandlere av Amitech. Bor du i Stavanger finner du Travel Disk II på Expert her. Handler du på nettet så har www.fotomagasinet.no også denne.

3. Nokså lik. Apacer har også en nokså lik en (ShareSteno) men da uten kortleser, du må koble kameraet på eller en ekstern kortleser på. Denne har også fordelen med at du kan flytte filer andre veien også, til en MP3 spiller om du skulle ha et behov der også, samt at du har mulighet for å slette filer. Du har også noen med fargeskjerm som du kan se bildene på, disse blir da selvfølgelig en del dyrere.

4. OTG (on-the-go) sier Apacer. Det må vel bli ekstern harddisk. Ikke alle har de inne, men PS Data har Apacer, Fotomagasinet har som sagt Amitech og Komplett har også en annen type flyttbar harddisk. Du må lete rundt etter eksterne harddisk.

Jeg har selv en Apacer ShareSteno og er bra fornøyd med den. Jeg har EOS 350D og kobler bare kameraet direkte til harddisken når jeg overfører filene. Denne er genial. På forrige ferie ble det 10 GB med bilder, det hadde blitt mye minnebrikker det :-)

Lenke til kommentar

Jeg tipper det kommer ganske mange dingser av denne typen utover, et søk i hos Foto&Video ga meg dette:

http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx?t=298&g0=0&g1=37

Hva man velger er vel avhengig av hvilke andre funksjoner man ønsker, og av budsjettet.

Jeg tror ikke enheter hvor man må koble kameraet direkte til dingsen er å anbefale, da kortleseren/programvaren i kamera kan være ganske treigt ..

(har egentlig bare erfaring med Canon og Casio, men liker å generalisere : )

.. og trenger man å tømme kortet til en slik er det vel ofte fordi kortet er fullt og man har lyst til å fotografere igjen fort.

Jeg har ikke kjøpt enda, men jeg likte godt den FlashTrax-saken. Skal innom butikken å kikke på den en av dagene.

Lenke til kommentar
4. OTG (on-the-go) sier Apacer. Det må vel bli ekstern harddisk.

Så vidt jeg har forstået, så skal OTG læses sammen med USB: USB-on the go. Det dækker så over, at man kan bruge USB-forbindelsen til at overføre fotos fra kameraet til den bærbare disk. Med almindelig USB (uden tilføjelsen OTG) kan man "kun" bruge USB-forbindelsen til at overføre fra disken til sin PC.

På nettet kan man f.eks. søge på "image tank" eller "portable storage device". Der findes et par oversigter her - hvor opdaterede de er, ved jeg ikke:

http://fhoude34.free.fr/PortableHD.htm

http://www.digicam-beratung.de/image-tank-...t-vergleich.htm

MVH Lars

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...