Gå til innhold

Anbefalte innlegg

hei!

skal kjøpe ny pc og trenger et antivirus helst en komplett pakke me AV, internett beskyttelse dvs. brannmur og spyware prog.

foreløpig står det mellom tre stykker:

- Norton

- F-Secure

- AVG (freeware)

- NOD32

hvilket av dem anbefaler dere....er AVG like bra som Norton og F-Secure tross at det er gratis????

takk på forhånd :D

(regner med at jeg kan ha formulert meg dårlig er litt trøtt :sleep:

Endret av Delta_progeny
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AVG har ikke gjort det så veldig bra på tester, så om du er villig til å betale for AV finnes det mange bedre alternativer. Personlig bruker jeg NOD32, og er storfornøyd med både ressursbruk og reell beskyttelse. NOD32 er også det programmet som stort sett går seirende ut av AV tester.

Det finnes flere gode brannmur-løsninger. Både Sygate og ZoneAlarm er gode brannmur-programmer, og best av alt, begge er helt gratis. Men siden du allerede har sagt du er villig til å betale litt, er nok ZoneAlarm Pro et godt valg. Ikke bare får du en meget god brannmur, men du får også anti-spyware og andre sikkerhetsfunksjoner med på kjøpet.

Hvis du går for ZoneAlarm Pro, trenger du ikke anti-spyware i tillegg, men om du går for en av de gratis brannmurene kan det være greit å supplere med MS AntiSpyware for litt ekstra beskyttelse mot spionprogrammer. Det som skiller MS AntiSpyware fra f. eks. Spybot og Adaware er at programmet har real-time protection, det ligger altså å passer på i bakgrunnen.

Lenke til kommentar
hørt mye bra om nod32, men så lenge jeg har norton gratis så holder jeg meg til dem selv om, det tar mye ram.... :roll:

vurderer og gå over til nod32 etter vært

Hørte også mye bra om NOD32, men etter to viruskræsj, begge ganger under utprøving av NOD32, kommer jeg aldri til å bruke det mer. Midlertidig nå så bruker jeg kaspersky, men vurderer Norton igjen. Synd at Norton spiser så mye ressurser.

Lenke til kommentar

selv bruker jeg Norton Internet Security 2005 og synes det går greit. har prøvd alle de store Antivirus programmene, alle har vært greie egentlig. de programmene jeg likte best av dem var Panda Internet Security 2005 og Pc-Cillin Internet Security 2005. Panda skanna endel flere filer enn det Norton gjør av en eller annen grunn, mens PC-Cillin skanner mindre filer enn Norton igjen. så jeg vet ikk helt jeg. Norton har jo ikke antispyware, noe som både Panda og PC-Cillin har.

Lenke til kommentar

til og fjerne Addware så har man jo et anti addware program fra lavasoft, som heter "Ad-Aware SE" som anbefales på det varmeste :thumbup: supert og oversikklig program med ingen restart for ver oppdatering. og det er et freeware program lastesned fra www.lavasoft.de :)

Lenke til kommentar
ZoneAlarm Pro et godt valg. Ikke bare får du en meget god brannmur, men du får også anti-spyware og andre sikkerhetsfunksjoner med på kjøpet.

Oppgraderte til ZoneAlarm Security Suite 6 nå (med anti-spyware) og den fant 3 spyware (en kritisk), som verken Spybot eller Ad-Aware SE Personal Edition fant. Jeg kødder ikke!

EDIT: ZoneAlarm Security Suite, det var ikke Pro versionen jeg hadde.

Endret av Colossus
Lenke til kommentar

tja, det er ikke alt Ad-aware og Spybot tar nei. riktig det. selv kjørte jeg Acronis Disk Director med Integrert Antispyware. før jeg kjørte Acronis sin hadde jeg kjørt både Ad-aware og Spybot. allikevel fant Acronis sitt antispyware 14 objekter.

Lenke til kommentar

når jeg fjerner virus og spyware fra datamaskiner til folk så bruker jeg AVG for det meste, dette er gratis og tar det meste av virus har jeg fått med meg.

men har jo holdt på med datamaskiner der det var 150 virus og da brukte jeg norton til å fjerne omtrent alle sammen. ikke alle ble fjerna men.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...