ATWindsor Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg kjører et 1000 Mbps nettverk mellom hovedmaskinen min (Intel PRO/1000 CSA) og min bærbare maskin (Broadcom 570x Gbps-kontroller). Switch'en er en 3Com OfficeConnect 8 port Gigabit. Ytelsen jeg får er ca 2-3 ganger så høy som 100 Mbps nettverk. Den bærbare maskinen bruker en 5400 rpm harddisk, og hovedmaskinen bruker 7200 rpm lagringsdisker (PATA/SATA) og en 15000 rpm systemdisk (SCSI). Har du bitt deg merke i hvordan den reelle latencyen er? Om man pinger får mang jo godt under 1 ms i latency på et slikt nettverk, noe som bare skulle være et neglisjerbart tillegg til det en HD har. I så fall skulle det gå greit å legge program på en nettverksdrive. AtW Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg kjører et 1000 Mbps nettverk mellom hovedmaskinen min (Intel PRO/1000 CSA) og min bærbare maskin (Broadcom 570x Gbps-kontroller). Switch'en er en 3Com OfficeConnect 8 port Gigabit. Ytelsen jeg får er ca 2-3 ganger så høy som 100 Mbps nettverk. Den bærbare maskinen bruker en 5400 rpm harddisk, og hovedmaskinen bruker 7200 rpm lagringsdisker (PATA/SATA) og en 15000 rpm systemdisk (SCSI). Har du bitt deg merke i hvordan den reelle latencyen er? Om man pinger får mang jo godt under 1 ms i latency på et slikt nettverk, noe som bare skulle være et neglisjerbart tillegg til det en HD har. I så fall skulle det gå greit å legge program på en nettverksdrive. AtW Når jeg pinger, får jeg en latency på mellom 0.2 og 0.3 ms. Så det er ikke mye latency her i gården. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg kjører et 1000 Mbps nettverk mellom hovedmaskinen min (Intel PRO/1000 CSA) og min bærbare maskin (Broadcom 570x Gbps-kontroller). Switch'en er en 3Com OfficeConnect 8 port Gigabit. Ytelsen jeg får er ca 2-3 ganger så høy som 100 Mbps nettverk. Den bærbare maskinen bruker en 5400 rpm harddisk, og hovedmaskinen bruker 7200 rpm lagringsdisker (PATA/SATA) og en 15000 rpm systemdisk (SCSI). Har du bitt deg merke i hvordan den reelle latencyen er? Om man pinger får mang jo godt under 1 ms i latency på et slikt nettverk, noe som bare skulle være et neglisjerbart tillegg til det en HD har. I så fall skulle det gå greit å legge program på en nettverksdrive. AtW Når jeg pinger, får jeg en latency på mellom 0.2 og 0.3 ms. Så det er ikke mye latency her i gården. Nei akkurat, sånn er det jo her også, men har du prøvd i praksis? Kan det tenkes nettverksimplmentasjon i XP lanserer ekstra forsinkelse osv? Funger det greit å ha disken over nett uten at det går sakte? AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå