Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Hei! skal kjøpe ny pc og lurer på hvilket operativ system jeg burde kjøpe: pc'en skal brukes til spill,nettsurfing,musikk og video det meste men mest spill og musikk! Her er de delene jeg skal kjøpe...... jeg kan jo nevne at jeg skal ha en 64bits prossessor takker på forhånd Edit: hva menes det med OEM??? og hvorfor er det så mange forskjellige home edition og professional finnes det ikke bare en av hver???? Endret 26. juli 2005 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Da trenger du Windows XP (Home eller Pro blir et fett med dine behov). Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 har vurdert ulike XP det skal visst være kommet ut en 64bits operativ system og......men det jeg lurer mest på er vel egentlig hvilke windows burde jeg velge det finnes jo mange...... Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det finnes tre XP-versjoner. Home, Pro og 64bit. Jeg ville valgt Home eller Pro var jeg deg, siden utvalget av 64bits-drivere er labert foreløpig og at det neppe blir fullt utnyttet før Vista (Longhorn) kommer. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 men hva er forskjellene på alle de forskjellige pro og home??? Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 men hva er forskjellene på alle de forskjellige pro og home??? Lenke til kommentar
Stor Oddnoga Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Det er ikke mange forskjellige. Det finnes bare et XP Pro og et XP Home. Forskjellene kan du lese om her: http://www.winsupersite.com/showcase/windowsxp_home_pro.asp Jeg mener du klarer deg med Home. EDIT: Som du skriver tidligere så finnes det altså bare en Home og en Pro. OEM kan du kjøpe hvis du bestiller det sammen med maskinvaren din. Du vil da få en redusert pris på operativsystemet. Endret 26. juli 2005 av Lord Swag Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 ok....for jeg ble litt forvirrey av det der med OEM osv Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 men hva er forskjellene på alle de forskjellige pro og home??? Den største forskjellen er at du kan koble deg opp i et domene med Pro, og den har litt mer avanserte sikkerhetsmuligheter for brukere. Jeg har en Pro stasjonær og en Home bærbar. Den eneste Pro finessen jeg benytter er at jeg kan logge meg inn på skrivebordet til Pro maskinen fra Home maskinen. Det er litt kjekt;-) For hjemmebruk holder Home i massevis for de fleste. Lenke til kommentar
Solid Edge Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) det står på den siden du nevnte at Home ikke støtter dualcore.. må jeg da kjøpe Pro?? Edit: skal kjøpe denne: AMD Athlon 64bits 4400+ X2 Endret 26. juli 2005 av Delta_progeny Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå