Gå til innhold

skjønner ikke hvordan man kan treffe med sniper


Anbefalte innlegg

jeg får 1 shot kills støtt.. trikset er å plukke ut de folkene du vet du kommer til å treffe - og drepe med et skudd.. Det står en fyr og klør seg på balla bak en vegg, kanskje han er commander, jeg legger meg ned og sikter inn på hodet hans og justerer hvor høyt over jeg skal sikte etterpå i forhold til avstand.. Pang. "WTF!" *punish* oops han var vist på mitt lag.. Neida, men vertfall, trikset er som sagt å plukke ut de du vet at du kan treffe og ignorere de som løper rundt som halshugde kalkuner på speed, når du har begynt å få teken på våpenet kan du begynne å plukke ned kalkunene..

Perfekt forklart :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bf2 har realistisk kulebane....sikt litt over ditt target du.....ikke i magen på de....

Vil ikke si at det er en veldig realtisk kulebane. Viss jeg sikter midt i hodet på en 100meters avstand, treffer den kanskje 10-15 cm under. Ikke realistisk akkurat!

Hvordan kan du si at det er urealistisk helt uten videre? Det spørs på hvilken avstand et sikte er skutt inn. Jeg ville ikke skutt inn ei snikskytterrifle på 50 meter, men du skjønner poenget. Jeg synes snikskytterriflene er ganske gode. Skuddene går ikke nødvendigvis 100% der du sikter, men det gjør de neimen ikke alltid i virkeligheten heller. Litt spredning må man regne med. Synes ikke kulene faller urealistisk mye. Det er fullt mulig å plukke ut folk på rimelig lang avstand uten å sikte så mye over.

Viss kikkerten er skutt inn på 150 meter, så treffer en akkurat rett i skallen viss en sikter rett i skallen på 150 meter i virkeligheten!

 

Men dette er kun et spill :!:

Lenke til kommentar

Er det noen her som faktisk kan bevise sine påstander. Hvoran i all verden vet du for eksempel at en kule går rett frem la oss si rundt 100 meter og treffer hodet til en fyr. har du vært med på forskerteamet som laget sniperen og beregnet kraften og hvordan kulens bane kom til å bli?

 

Dersom dere ikke kan henvise til noe som underbygger/støtter påstandene deres, kan dere godt la være å poste.

Lenke til kommentar
Er det noen her som faktisk kan bevise sine påstander. Hvoran i all verden vet du for eksempel at en kule går rett frem la oss si rundt 100 meter og treffer hodet til en fyr. har du vært med på forskerteamet som laget sniperen og beregnet kraften og hvordan kulens bane kom til å bli?

 

Dersom dere ikke kan henvise til noe som underbygger/støtter påstandene deres, kan dere godt la være å poste.

for de jeg har selv skutt blink fra 100 meter, og siktet jeg midt i? ja! Traff jeg midt i ? JA! :D

Hvorfor-? fordi kikkerten var stilt inn på 100 meter!!!

 

*>Selve kulen begynner generelt å synke bra etter 150m. men synker jo også ørlite gran før dette! (varierer)* Alikavel går en vanlig jaktrifle 5 km!!

Det er ikke kulen som går rett fram, det er hvordan kikkerten stilles inn som avgjør, og hvor lang avstand du skyter inn geværet på!

Endret av aragorn_sonofarathorn
Lenke til kommentar

Du traff mit i blinken sier du, ok jeg trur deg,men hva med skudd nr 10 ?

Det er ganske mange variabler som spiller, for hvor kula havner. Temratur i løpet, kolben i lufta , luftfuktig het. krutt slam i løpet og kammeret, Tynn\tykk luft , vind , forskjeller i prosjekttilet ( selv om det er fra samme lot ). osv.

og for å ikke glemme skyttern. Og en kule går aldri rett fram, den går i en bane.

Hvis du tar en G3 , stiller sikte på 200 meter. sett opp en blink på 30 meter. Og sikter mitt i blinken , trekk av. Å du vill treffe mitt i blinken. Ikke fordi kula går rett fram. men fordi kula er på vei opp i kula banene. 170 meter lengre borte vil kula krysse samme punkt på vei ned. Og hvis du ser på et vilket som helts våpen , vil du oppdage at de 2 sikte punktene ikke ligger vannrett med løpet. Noe de skulle gjort hvis kula hadde godt rett fram. BTW det er mange som trur at 12.7 sniper er et head shot våpen, det er det ikke. Brukes mest mot matriel (PPK,Miner,kjøretøy osv). Det er ikke like presist som et vanlig sniper våpen. End X

Lenke til kommentar
Bare for å nevne det, Gamefaqs har nå en sniperguide til BF2. Leste gjennom hele, og synes den var ganske bra

Hadde vært fint hvis du posta linken..

 

 

Syns sniperen er grei nok i bf2, ikke for enkel, og heller ikke for avangsert..

 

 

Blir egenlig litt for mye CS tendenser her, kjenner jeg. :p

 

"OMGOMGOMG, AWP RULEZ!!!111 BOOM, HEADSHOT!"

 

Er ikke medlem av no sniper squad, men tviler på at ekte snipere dreper folk med 1 shot IRL, såfremt de ikke treffer i hodet. Bommer, treffer skuldra elns, i motsetning til cs, er man ikke død da..

Lenke til kommentar
Er ikke medlem av no sniper squad, men tviler på at ekte snipere dreper folk med 1 shot IRL, såfremt de ikke treffer i hodet. Bommer, treffer skuldra elns, i motsetning til cs, er man ikke død da..

I krig er ikke snikskytterene primert der for å drepe folk, men for å skade dem, sånn at de ligger å hyler som noen stukne griser, så kommer det en eller annen patriotidiot og skal hjelpe, så setter du ei kule i kneskåla hans og venter på neste idiot.. Krig handler ikke om å drepe, men å få motparten til å bruke mest mulige økonomiske resurser.. Er det jeg har lært vertfall :innocent:

 

Uansett, når en kommer til 50. kuler så skal du være rimelig barsk hvis du overlever et skudd i skulderen ettersom hele overkroppen din hadde sett ut som spagetti ãla capri etterpå..

Lenke til kommentar
Du traff mit i blinken sier du, ok jeg trur deg,men hva med skudd nr 10 ?

Det er ganske mange variabler som spiller, for hvor kula havner. Temratur i løpet, kolben i lufta , luftfuktig het. krutt slam i løpet og kammeret, Tynn\tykk luft , vind , forskjeller i prosjekttilet ( selv om det er fra samme lot ). osv.

og for å ikke glemme skyttern. Og en kule går aldri rett fram, den går i en bane.

Hvis du tar en G3 , stiller sikte på 200 meter. sett opp en blink på 30 meter. Og sikter mitt i blinken , trekk av. Å du vill treffe mitt i blinken. Ikke fordi kula går rett fram. men fordi kula er på vei opp i kula banene. 170 meter lengre borte vil kula krysse samme punkt på vei ned. Og hvis du ser på et vilket som helts våpen , vil du oppdage at de 2 sikte punktene ikke ligger vannrett med løpet. Noe de skulle gjort hvis kula hadde godt rett fram. BTW det er mange som trur at 12.7 sniper er et head shot våpen, det er det ikke. Brukes mest mot matriel (PPK,Miner,kjøretøy osv). Det er ikke like presist som et vanlig sniper våpen. End X

det er riktig det du sier.. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...