Gå til innhold

Mitt Mist Tsunami - trangt om plassen ;)

Anbefalte innlegg

Tenkte bare vise frem mitt Mist-kit. Er MEGET fornøyd med kvaliteten :D Anbefales sterkt..

Hovedkort: Asus A7N8X-X

Prosessor: AMD XP 2600 - 11.5 / 215

Vifter: 2 * 8cm uttrekk i bakkant, 12cm i PSU. 12cm forran radiator, og 8cm over radiator.

Temp CPU iddle: 34 (vifter på minimum)

Temp Case iddle: 28 (vifter på minimum)

Vann Temp iddle: 28

Temp CPU Load: 45 (vifter på fullt)

Temp Case Load: 34 (vifter på fullt)

Vann Temp Load: 34

Single radiator montert i bunn forran i kabinettet. Har brukt støydempingsmatter og bygget en "kanal" mellom radiator og front med 12cm vifte inni. Oppå radiator en tilsvarende kanal med en 8cm høyeffektiv vifte for nødkjøling av kabinett. Vannkjøling kjøler prosessor og et Geforce 4200 Ti. Resten er passivt kjølt.

Papp-platen dere ser sørger for å sende litt kald luft ned under skjermkort til Southbrigde. Dette utgjorde utrolig nok temp-forskjell på 6 grader i kabinett (temp-sensor for hovedkort står der nede).

Harddiskene måtte klemmes inn mellom pumpe og radiator i bunn, da 3.5" rack måtte fjernes for å gi plass til radiator og vifte. Dette funker faktisk bra. Dem ligger rett i bunnen, med en stripe støydempingsmatte i hver ytterkant som gir avstand, og luften fra radiator blåser mellom dem.

Som dere ser, meget trangt.. Og det måtte litt forsking til for å gi en god luftstrøm i kabinett. Men som dere ser får jeg gode temperaturer, grei overklokking, og en pc som er nesten lydløs på iddle :)

post-224-1122416547_thumb.jpg

Endret av henningml
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nærmere bilde av radiator-løsningen.

Plasterlappen dere ser på vannslangen er temp-sensor. Den ligger på utsiden av slangen, men er isolert med flere lag tape og plaster utenpå for å gi mest mulig riktig måling.

Bare så det er sagt.. her er det best mulig funksjon i et lite kabinett som gjelder, ikke bling bling og looks ;)

post-224-1122416573_thumb.jpg

Endret av henningml
Lenke til kommentar

Vet ikke, har ikke temp-sensor på systemdisken, bare disk nr2, og den er somregel i sleep.

Godt mulig disker slipper ut varmen på sidene sine ja. Men tviler på at en alu drev-ramme leder særlig varme bort, da alu ikke er spesielt varmeledende.

12cm forran radiator blåser forbi diskene. Jeg håper det er tilstrekkelig :)

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte mest på var at den nederste disken er jo omtredt helt innpakket.. Du _må_ få sjekket temperaturen på den disken.

Alle disker har da vel temperatursensor? Har ikke det vært standard de siste 5 årene?

Lenke til kommentar

Trodde alle hadde sensor jeg og, men ikke den der tydeligvis..

Nederste disken er den som går i sleep, den er løftet 1 cm opp fra "gulvet", og det er 1.5 cm mellom den og disken over.

Godt mulig det er døden for diskene, men jeg har kjørt med dem liggende oppå hverandre ganske lenge nå. Det må ihvertfall bli slik ;) Eksisterer ikke plass til diskene noen annen plass.

Setter nr2-disken ut av sleep så får jeg se hva temp'en er etterhvert.. Hadde vært interesant å visst.

Lenke til kommentar
Vet ikke, har ikke temp-sensor på systemdisken, bare disk nr2, og den er somregel i sleep.

Godt mulig disker slipper ut varmen på sidene sine ja. Men tviler på at en alu drev-ramme leder særlig varme bort, da alu ikke er spesielt varmeledende.

12cm forran radiator blåser forbi diskene. Jeg håper det er tilstrekkelig :)

Det er nok ikke helt riktig!

Aluminium er en meget god varmeleder, og vil vanligvis transportere vekk en god del varme fra diskene.

Til trådstarter: Hvorfor ikke sette diskene på høykant i stedet? Da får du antakelig en bedre avkjøling enn når de ligger nedpakket på den måten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...