Gå til innhold

Endret navn: Nok en tråd om terror


Anbefalte innlegg

-- Moderator edit: Denne tråden gikk off topic nokså umiddelbart, og derfor er den døpt om slik at trådstarter kan starte en ny tråd om det opprinnelige emnet. --

 

 

Nå har London, Madrid og andre steder blitt utsatt for terror. Særlig London er i fokus nå, siden det har skjedd ganske nylig der. Utrolig mange føler ubeskrivelig vrede, sinne og frustrasjon. Og jeg spør bare da; hvor lenge er det til vi får se anti-islamistisk terror? Og er dette et fenomen som vil komme?

 

Selv tror jeg det, og jeg tror ikke det er lenge før moskeer blir bombet, på samme måte terroristene bomber offentlige transportmidler i London.

 

Hva tror dere? Litt spent på å se svar her nå, siden dette er noe jeg har tenkt på den god stund.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ville i tilfellet fungert akkurat som den katalysatoren fundamentalistene trenger for å få hele situasjonen til å eskalere ut i en fullblodskrig. Som å slukke et leirbål med en kanne bensin, om du vil. Skjønner at det kan være fristenes for mange, men håper virkelig de fleste bruker hodet og tenker på hva konsekvensene vil være. Om de i det hele tatt evner å se forskjellen da, vel og merke.

Lenke til kommentar
Selvom det mest sannsynelig ikke stopper ved et motangrep..

Nettopp. Og da lar man være.

 

Å begynne med terroraksjoner i islamske land er synonymt med "more bloodshed on our own turf, please". Vi er nok bedre tjent med arbeidet politikerne og EU gjør. :)

Lenke til kommentar

Vestens massive innblanding i arabiske land gjennom snart 100 år bør nok ta mye av skylden for dagens terrorisme. Forsåvidt så stoler jeg ikke på at politikere har gangsyn nok til å kunen få en slutt på terrorismen. De avviser jo de virkelige forklaringene på terroren og kaller det for å akseptere terroren. I stedenfor lukker de øynene og luller seg inn i en verden hvor terroristene er ondskapsfulle dyr som ved innstinkt ønsker å drepe vestlige mennesker.

Lenke til kommentar
I stedenfor lukker de øynene og luller seg inn i en verden hvor terroristene er ondskapsfulle dyr som ved innstinkt ønsker å drepe vestlige mennesker.

Så terroristene er altså ikke ondskapsfulle og ønsker ikke å drepe vestlige mennesker?

Rart at de velger å angripe T-baner og togstasjoner stappfulle av sivile, vestlige mennesker, da.

Lenke til kommentar
I stedenfor lukker de øynene og luller seg inn i en verden hvor terroristene er ondskapsfulle dyr som ved innstinkt ønsker å drepe vestlige mennesker.

Så terroristene er altså ikke ondskapsfulle og ønsker ikke å drepe vestlige mennesker?

Rart at de velger å angripe T-baner og togstasjoner stappfulle av sivile, vestlige mennesker, da.

Slenger meg på den.

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det bare er et spørsmål om tid før noe slikt skjer.

Rett etter den første bombeepisoden i London fikk flere moskeer knust vinduene sine med stein samt at rasistiskmotivert vold har økt merkbart i England.

Et annet eksempel på utløp for denne typen frustrasjon så vi etter 11. september da veldig mange sikher ble banket opp. Som dere selvfølgelig vet er sikher og muslimer to helt forskjellige ting, og jeg måtte le (misforstå meg rett her) når jeg så sure sikher på TV som hadde blitt banket opp p.g.a. noe muslimer hadde gjort.

Etter hvert som det kommer flere terroraksjoner tror jeg noen kommer til å ty til øye for øye, tann for tann tankegangen og organisere det de vil kalle motangrep.

Personlig mener jeg man burde ha forutsett at det ville komme store problemer når vestlige land har ”sluppet inn” store mengder fremmedkulturelle, og gjør det fremdeles, som man ikke har klart å indoktrinere i samfunnet etter flere generasjoner. Dette skyldes nok både en manglende innsats fra statlige organer og liten vilje hos våre nye landsmenn.

Det er klart man fort kan få problemer når man har mange store folkegrupper i samme land som har motstridende syn på store deler av de viktigste kjerneverdiene.

Lenke til kommentar

Det var en som sa, at en 50års lang relgions krig var godt i gang. mot angrip kommer, men det beste hadde vært om det ikke skjedde. Det vil bare bli vere. Ikke noe annet en tro og relgion, har skapt mere blod og død.. det hadde vært på tide at folk brukte hode. å begynnte å tenke på hva som er reelt. folk bruker relgion for støtte, når ting går galt og en forklaring på ting di ikke skjønner. Når noen sier til dem at det er feil lære, så blir det missnøye. Si til vaalgerd at gud ikke fins klart hun blir sur. eller si til en i en moske at alha ikke fins, så for man vel nesten samme reaksjon. når man da føler at religonen dems blir angripet, så beskytter man sine og sin relgion

 

 

Edit: ble litt knottete og uklar txt dette her :s

Endret av Northrop
Lenke til kommentar
det var en som sa at en 50års lang relgions krig var godt i gang. mot angrip komme. men det beste hadde vært om det ikke skjedde det vil bare bli vere. ikke noe annet en tro og relgion har skapt mere blod og død.. det hadde vært på tide at folk brukte hode og begynnte og tenke på hva som er reelt. folk bruker relgion for støtte når ting går galt og en forklaring på ting di ikke skjønner. og når noen sier til dem at det er feil lære, så blir det missnøye. si til vaalgerd at gud ikke fins klart hun blir sur. eller si til en i en moske at alha ikke fins så for man vel nesten samme reaksjon. når man da føler at religonen dems blir angripet så beskytter man sine og sin relgion

 

 

Edit: ble litt knottete og uklar txt dette her :s

:cry:

 

My eyes! Komma, punktum og avsnitt makes e-ton a happy whiner.

Lenke til kommentar
I stedenfor lukker de øynene og luller seg inn i en verden hvor terroristene er ondskapsfulle dyr som ved innstinkt ønsker å drepe vestlige mennesker.

Så terroristene er altså ikke ondskapsfulle og ønsker ikke å drepe vestlige mennesker?

Rart at de velger å angripe T-baner og togstasjoner stappfulle av sivile, vestlige mennesker, da.

Ja, beklager å måtte si det Olsen. Men mange av dem vil rett å slett knuse vesten totalt, fordi de ikke liker måten vi lever på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...