Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med adsl modem (speedtouch)

Anbefalte innlegg

Hei! Sliter med mitt Speedtouch 510i modem fra tele2. Virker som det er ekstremt ustabilt! Når jeg først får det i gang er jeg på nett i ca. 1 døgn også sluktner DSL lampen med @-ikonet og så blir powerlampen oransje og begynner og blinke :hrm: Lampen som indikerer at modemet er koplet til pc'en lyser fortsatt grønt.

Jeg prøver og restarte modemet/trekke ut kontakten uten hell, samme problemet oppstår da jeg slår det på igjen... Powerlampa som blinker oransj og DSL lampa som er slukket... Av og til etter og ha restartet modemet kan powerlampa blinke rødt veldig fort. Vet det ikke er strømforsyningen det er noe galt med. Det hele ender med at jeg gir opp og prøver igjen dagen etter, og da står ofte modemet og blinker oransje som vanlig i flere timer før det omsider blir grønt og DSL-lampen begynner og blinke oransje (synkronisering), under denne prosessen kan modemet ofte finne på og slå seg av for så og begynne på nytt igjen... Ser det er flere som har hatt akkurat samme problemet...

Tenkte at det kunne være problemer med overoppheting, men modemet oppfører seg noe det samme etter en halvtimes tid på verandaen :hrm: Prøvde og oppdatere modemet men det viste seg at modemet var passordbeskyttet... Har ikke peiling på hvilket passord jeg skal skrive inn her :hmm:

Vil være den som finner løsningen på dette evig takknemmelig!!! :D

Mvh en meget frustrert og irritert Haddock

Endret av Haddock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde problemer med periodisk tap av adsl forbindelse hos Tele2 som skyldtes feil i splitteren.

Men det høres ut som om ditt problem kan ligge i powersupply eller modem...

Råder deg til å kontakte kundeservice og få tilsendt nytt utstyr.

Lenke til kommentar

Hadde noe lignende problem med mitt Speedtouch.

Telenor trodde selv at det var splitteren som var "fucket" men det var det ikke så nå har jeg en ekstra splitter.

Det viste seg at problemer var forstyrrelser på linjen pga av vi har alarm koblet til i huset. Litt merkelig egentlig. For ting har funket fint i 5-6 måneder. Men fikk besøk av montør og han sjekket linjen og sjekket alarmen og da var det alarmen soom var synderen og som laget forstyrrelser på min bredbåndslinje. Vet ikke om du har alarm eller hva men tenkte nå jeg kunne nevne det.

Montøren mekket til en boks på veggen som han koblet til alarm og bredbånd i samme boks men med ledning hver for seg. sånn at jeg fikk en kobling til alarm og en til bredbånd. Siden det så har jeg ikke hatt problemer med linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...