Gå til innhold

nVidia G80 desing ferdig ?

Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

R580 ryktes å lanseres allerede i år eller tidlig neste år. Hvorfor vil nVidia lansere neste generasjon så tidlig uten nærheten av å ha full API støtte, og hvorfor vil da RSX (Playstation3) være basert på G70.. :roll:

Dessuten har nVidia lagt press på MS til å ikke la unified shaders bli et krav i WGF2.0.

Lenke til kommentar

Så vidt jeg vet er WGF2.0 tied til Vista/Longhorn da den bygger på den nye driver modellen til Vista. Det går rykter om at også WGF2.0 er blitt pulled fra Vista og vil bli lansert senere. Vista vil da bare bli lansert med WGF1.0 (AKA DX9.0l).

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar

Tror nok heller det er noe ala G75 som venter på R580...

Det er ganske mange ville rykter som går nå... Siste jeg har hørt er at WGF 2.0 blir inkludert i Vista. G70 støtter allerede WGF 1.0 (aka shader model 3.0)

Lenke til kommentar

det er alltid sånne rykter. så snart et nytt kort er lansert (GF7800gtx), så er alle nettsidene ute med "ekslusiv" inofrmasjon om at dette varer ikke lenge! blir nesten som når PS2 kom ut, da hadde alle blader og nettsider informasjon om PS3! det var selvfølgelig bare piss. de hadde ikke noe om hardware, bare at den kom til å bli 100 eller 500 ganger raskere eller whatever. selvfølgelig visste de på en tiden like lite om PS3 som resten av oss. nei, de er noen luringer. de prøver selfølgelig å få bra overskrifter og nøler ikke med å ljuge, eller smøre på ganske kraftig på et rykte for å få det til...

Lenke til kommentar
3%  av ATi R520 er 24 Pipes den er nå mer interresant spør du meg. ATi henger litt etter nå gitt. Spent å se om TSMC klarer å produsere nok brikker til Xbox360 i og med at det er nesten samme brikken som R520...

Nok et lite troverdig vr-zone rykte. Xenon (Xbox360 GPU'en) er forøvrig noe ganske annet enn R520.

Vel vil tra R580 blir det samme som r480 conceptet, med at det blir da en X950XT PE fks..

R580 skal visnok være en del mer enn det.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
3%  av ATi R520 er 24 Pipes den er nå mer interresant spør du meg. ATi henger litt etter nå gitt. Spent å se om TSMC klarer å produsere nok brikker til Xbox360 i og med at det er nesten samme brikken som R520...

Nok et lite troverdig vr-zone rykte. Xenon (Xbox360 GPU'en) er forøvrig noe ganske annet enn R520.

Stemmer.

ATi har ikke noe annsvar for å produsere Xenon, det er Microsoft sitt problem... Etter hva jeg har hørt så er det IBM som skal produsere den, ikke TSMC

Lenke til kommentar
The Xenos graphics processor is not a single element, but actually consists of two distinct elements: the graphics core (shader core) and the eDRAM module. The shader core is a 90nm chip manufactured by TSMC and is currently slated to run at 500MHz*, whilst the eDRAM module is another 90nm chip, manufactured by NEC and runs at 500MHz* as well. These two chips both exist side by side, together on a single package, ensuring a fast interlink between the two.

- http://www.beyond3d.com/articles/xenos/index.php?p=02

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...