Heineoen Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hei! Hvor skadelig er egentlig overclocking? På den ene pc'n har jeg en Barton 2800+. Den får med egentlig 166mhz @ 1.6v Jeg har den på 174mhz @ 1.7v. Er dette skadelig i lengden? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kanskje du risikerer at maskinen tar fyken når alle andre sitter med Pentium 13 på 14GHz. M.a.o. om du forkorter levetiden vil den alikavel (høyst sansynlig) vare lengre enn du kommer til å beholde den. Lenke til kommentar
mortesve Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Overklokking er aldri farlig, det er en sunn hobby for unge sinn. Men fra spøk til revolver, jeg klarte å ryke en disk pga klokking for noen år siden. Men det er jo helt klart at Seagate forstod ikke at det var klokking som var årsaken så det gikk greit. Men utover dette har jeg ikke noe negativt å melde så lenge du er forsiktig og har tatt klokkingen stegvis under kontrollerte former Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Prøvde du å overklokke hardisken da? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Hvis man overklokker Buss-hastigheten uten å låse PCI/AGP vil man overklokke harddisk-kontrolleren(e) og dermed harddiskene. Dette kan føre til datatap og i værstefall ødelagt harddisk. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 28. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 28. juli 2005 Oi da! Hvordan låser man den da? Jeg kan velge å stille på FSB og AGP Mhz, har jeg det da? Er hardiskene veldig følsome for overklokking? Lenke til kommentar
Orbo Skrevet 28. juli 2005 Del Skrevet 28. juli 2005 Oi da!Hvordan låser man den da? Jeg kan velge å stille på FSB og AGP Mhz, har jeg det da? Er hardiskene veldig følsome for overklokking? Hvilket HK har du da? Lenke til kommentar
Mann_Av_Gull Skrevet 29. juli 2005 Del Skrevet 29. juli 2005 Som de sier her, har du AGP og PCI lås så er du berget den veien. Ellers når det gjelder overklokking så er det kun temperatur som kan ta knekken på utstyr. Sørg for bra kjøling så går alt greit. Lenke til kommentar
Heineoen Skrevet 29. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 29. juli 2005 (endret) Alle mine hovedkort har enten C.O.P eller Thermalguard tror jeg? Har Abit A7N, Asus A78X-E og DFI LANPARTY UT nF4 SLI-D. Sistnevnte hvet jeg ikke om har noe slikt? (regent med det da jeg kjøpte det siden det var nytt) Har disse kortene AGP/PCI lås? Endret 29. juli 2005 av Heineoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå