Gå til innhold

problemer med xbox

R_a_o

Anbefalte innlegg

Hei! Har en oppgradert xbox som har sluttet å virke.. Den skrur seg av når man trykker på "open knappen" også skrur den seg på igjen av seg selv, og da begynner det å blinke rødt rundt knappen istedet for grønt..

Har lite peil så jeg lurte på om noen her kunne fortelle meg hva som kan være galt, og eventuelt hvordan man skal fikse det??

Hilsen Hanne.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har en oppgradert xbox som har sluttet å virke.. Den skrur seg av når man trykker på "open knappen" også skrur den seg på igjen av seg selv, og da begynner det å blinke rødt rundt knappen istedet for grønt..

Har lite peil så jeg lurte på om noen her kunne fortelle meg hva som kan være galt, og eventuelt hvordan man skal fikse det??

Hilsen Hanne.

Hei!

Det du opplever der kaller man for FRAGGING.

Du skrur på xbox, den skrur seg av, så deretter på igjen.

Når du sier oppgradert, mener du da at du har installert chip?

Hvis ja, fjern chippen fra pin headern og se om den funker da.

Hvis den ikke gjør det så er det noe feil med de punktene rundt pinheadern.

Jeg har en link til en side hvor du kan måle alle verdiene med multimeter for å finne ut hvilket punkt som er gåent, og du kan deretter lodde på en ny overgang på det punktet.

Har selv opplevd dette en gang etter jeg fjernet chippen, og fikk "reparert" den ved å gjøre dette.

Har ikke linken her, men si fra hvis den funker uten chip.

Lenke til kommentar

"Fragging" oppstår som regel ved dårlig kontakt i d0 punktet eller i pinheaderen, eventuelt noen av de andre loddepunktene. Jeg har kun opplevd fragging når jeg har hatt dårlig kontakt i pinheaderen eller d0 punktet, men det kan sikkert være i andre loddepunkter også ;)

EDIT: la til litt info

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
"Fragging" oppstår som regel ved dårlig kontakt i d0 punktet eller i pinheaderen, eventuelt noen av de andre loddepunktene. Jeg har kun opplevd fragging når jeg har hatt dårlig kontakt i pinheaderen eller d0 punktet, men det kan sikkert være i andre loddepunkter også ;)

EDIT: la til litt info

Ja, det er derfor jeg vil han skal fjerne chippen.

Får han fragging DA også, så er koblingen til en av punktene brutt.

Lenke til kommentar

Heia!

Takk for svar og hjelp! =) Har fått fjernet den chippen nå, men xboxen funket framdeles ikke. En kompis skal hjelpe meg med å lodde, men det hadde vært kjempe fint om jeg kunne få linken til den siden med de verdiene slik at vi finner hvilket punkt som da er gåent.. ?

Lenke til kommentar

Litt O/T her: FRAGing betyr vel at det blinker grønt og rødt annenhver gang? Flashing Red And Green. Iflg. trådstarter var ikke dette tilfellet, da den blinket bare rødt. Kanskje det er noe annet som er feil?

Beklager hvis jeg er skikkelig på bærtur nå :p

Lenke til kommentar

Hei!

Her er linken jeg snakket om.

http://www.fixnchipz.co.uk/page18.html

Dra frem multimeter og sjekk at du får full connection mellom fargene på pin headern og punktene på kortet.

Det hender nemlig av og til at når du lodder i pinheadern at connection blir brutt.

Finner du en connection som er brutt, tar du bare en ledning og lodder til hullet/pinnen og lodder den fast til korrekt punkt på tegningen.

Er ikke sikkert dette er ditt problem, men det hjalp ivertfall meg med tilsvarende problemer med at den slo seg av/på/av/på.

Lykke til.

Endret av spillchip.com
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...