SoloNo Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Har tatt noen varebilder i dag, men opplever at det er vanskligere med speilrefleks enn med vanlig kompakt kamera.. Vil veldig gjerne ha tilbakemelding. Anders Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 300D @ 300mm, f4.5. Stenen ligger på en glass plate som er lagt oppe på svart stoff. Lenke til kommentar
finfyr Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Funker vel greit til sitt bruk de bildene der? Synes de var helt greie jeg... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Første bilete var kanskje litt uklart? Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Vet ikke hva du sikter til når du sier det er vanskeligere med speilrefleks enn kompatkamera, men når du tar "varebilder" så er det veldig viktig at du har kontroll over lyset. De små høylysa som trer frem i så reflektive objekter som dette skjemmer mye. Tror store diffuse lys hadde vært bedre (f.eks lystelt). Stativ er kjekt, og mer dybdeskarphet tror jeg ville passet bedre på disse bildene. Er dessuten litt usikker på hvorfor du har lagt steiene på en glassplate, når refleksjonen uansett er brutt og lite fremtredende i bildene. Hvorfor ikke legge de rett på den sorte duken? Endret 26. juli 2005 av Pulsar Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Altså bruke en hvis duk for å skjerme mot lysa i taket? Bildene er tatt med stativ. Jegjobber litt videre Takk for tilbakemeldingene! Lenke til kommentar
Pulsar Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Altså bruke en hvis duk for å skjerme mot lysa i taket? Bildene er tatt med stativ. Jegjobber litt videre Takk for tilbakemeldingene! Du kan prøve med en hvit duk ja, men det er ikke sikkert det er nok. Hvis du ser på rommet du tar bilder i fra motivets ståsted, så ser du hva som reflekteres. Kan være greit å gjøre det enklest mulig (hvit duk f.eks) å sjekke at ikke lysene skinner kraftig gjennom i konsentrerte områder. Hm, litt vanskelig å forklare, håper du forstår. EDIT: Poenget er att refleksjonen blir ikke vakrere enn det de reflekterer. Naturlig nok. Bilder av motiver som reflekterer mye, tatt i ett rotete miljø, blir...rotete. Endret 26. juli 2005 av Pulsar Lenke til kommentar
SoloNo Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 Prøver med en duk. Bildene er tatt inne i kurslokalene våre og det er lysrørene i taket som reflekteres Skal se om jeg får hengt opp noe i morgen, men tror faktiskt bare vi har kremhvitt lærrett, ikke noe hvitt Men jeg tester Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå