Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!


Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

  1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

    • Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men så kom fjernkontrollen, som jeg ikke kan forestille meg er noe særlig bedre en nes kontrolleren... :no:

Det virker ikke som du faktisk har satt deg inn i hvordan den fungerer. Har du f.eks. sett videoen? Det er ikke bare en NES-kontroller. Det er slett ikke hovedfunksjonen.

 

Vær så snill, les litt mer om den og se teaser-videoen før du uttaler deg mer!

 

 

Må si at jeg ble litt skuffet da jeg så kontrollen. Jeg hadde faktisk forventet en mye tøffere presentasjon og at kontrollen skulle være annerledes, men det går selvsagt ikke ann å bedømme en kontroll etter gvordan den ser ut.

Se teaser-videoen og les litt om hvordan det faktisk fungerer.

 

Jeg synes den ser stilig ut. Litt Apple-aktig designpreg over den. Og Apple-design er kvalitet!

Lenke til kommentar

howser...du kan bare ignorere stekri88 sine innlegg...han er kicked fra forumet til over helgen pga flaming.

 

Liker faktisk hvordan kontrolleren ser ut og trolig også liker feelen på å holde den greia der... Kan vel bare drømme om det enn så lenge da men :p

 

edit:

 

Da har det kommet opp en artikkel hos IGN som sier at en kan bruke to kontrollere hver om en ønsker det, for dual kontroll.

Og i tillegg sier de det at du kan docke kontrolleren inn i et shell som fungerer som en vanlig kontroll, slik dere er vandt med.

 

til sist kan jeg si at de også har sagt at revolution kommer med både den vanlige kontrolleren, og den nunchack greia de viste. Dermed blir det ikke løpe og kjøpe begge to tingene. =)

Endret av AciD18
Lenke til kommentar

Også for sofagriser

 

TOKYO (VG Nett) Nintendo sjokkerte Tokyo Game Show i går med sin nye håndkontroller. Men det japanske spillselskapet har mange flere avsløringer på vei.

 

- Vi fortalte absolutt ikke alt om Nintendo Revolution. Det er mye vi ikke har sagt som jeg tror vil overraske spillere på en positiv måte, sier Jim Merrick, markedssjef for Nintendo i Europa, til VG Nett.

 

Vi møter Merrick noen timer etter at Nintendo-sjef Satoru Iwata holdt sin tordentale mot spillindustrien. En tale som kuliminerte med sjokkbølger gjennom Tokyo Game Show.

 

Ikke med basis i superrealistisk grafikk eller enormt kompliserte spill. Nintendo vil lage en spillmaskin som er så enkel å forstå at hvem som helst kan bruke den, fra barn til bestemor.

 

Og det begynner med noe så åpenbart som håndkontrolleren man bruker til å styre spillene med:

 

Når Nintendo Revolution kommer neste år, vil man kunne styre spillene med en trådløs, fjernkontroll-lignende sak som måler bevegelsene du gjør med den og overfører det til spillet.

 

Nintendo vil du skal kunne bruke kunnskap fra det virkelige liv direkte og uten å tenke deg om. Spiller du golf, vet du hvordan du svinger en golfkølle. Er du glad i å fiske, vet du hvordan man bør gå frem for å få napp. Og skyter du zombier på fritiden, skjønner du betydningen av å sikte presist.

 

- Men du trenger ikke være bekymret for at det blir snakk om voldsomme fysiske anstrengelser dersom du ikke ønsker det. Mange spillere er sofagriser, og håndkontrolleren er såpass følsom at du kan bruke bittesmå bevegelser, sier Jim Merrick, markedssjef for Nintendo i Europa, til VG Nett.

 

- Problemet med mange trådløse dingser og bevegelsessensorer i dag er at de ikke er presise nok. Det er også endel kompatibilitetsproblemer fra TV til TV. Kan du garantere at Nintendo Revolution vil fungere knirkefritt - uansett hvilken TV du har?

 

- Ja. Det er den bare nødt til å gjøre, lover Merrick.

Les resten her: VG's intervju

Lenke til kommentar
Bare det at de vil lage morospill for alle aldersgrupper er jo nok til at jeg ikke kommer til å kjøpe denne. Det kommer sikkert mange gode spill, men det er ikke min type spill.

 

Jeg vil ha superrealistisk grafikk og enormt kompliserte spill :D

De har ikke sagt at spillene skal passe til alle aldersgrupper. Det de sier er at konsollen og kontrollen skal passe til alle aldersgrupper.

 

Dette vil si at det fortsatt kan komme skytespill full av bold og gørr, samtidig som det kan komme et dirigent spill for de mer eldre.

 

Det kommer spill til alle aldersgrupper, men alle spillene vil nødvendigvis ikke passe til alle aldersgrupper. F. eks FPS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...