Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!


Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

  1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

    • Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17


Anbefalte innlegg

Det var på høg tide med noe nytt. Visst dette virker like bra i praksis som i teori, så all ære til Nintendo. Jeg var tenkt å kjøpe PS3 først av alle de nye konsollene. Men kanskje jeg heller skal gå for Nintendo. Virker som det er bare nintendo som vil prøve nye ting.

Det er fordi nintendo suger og MÅ prøve nye ting...

Mens Ps og xbox er bra så de trenger ikke endre så mye

.

Tror det var noe av det dummeste eg har lest i denne tråden, gratulerer :thumbup:

 

Burde jo skjønt det med den avataren ja :roll:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det var på høg tide med noe nytt. Visst dette virker like bra i praksis som i teori, så all ære til Nintendo. Jeg var tenkt å kjøpe PS3 først av alle de nye konsollene. Men kanskje jeg heller skal gå for Nintendo. Virker som det er bare nintendo som vil prøve nye ting.

Det er fordi nintendo suger og MÅ prøve nye ting...

Mens Ps og xbox er bra så de trenger ikke endre så mye

.

Morsomt hvordan PS- og Xbox-fanboys skjelver i buksa når de innser at Nintendo nok en gang leder an og tar initiativet og innoverer så alle andre bare må bli bleke etterligninger ;)

 

 

Kvile armene på lårene om man sitter?? Er ikkje verre :whistle:

Og da får man beveget armene tilstrekklig tror du?

Tydeligvis. Det skal nok ikke mye til.

Lenke til kommentar
Det var på høg tide med noe nytt. Visst dette virker like bra i praksis som i teori, så all ære til Nintendo. Jeg var tenkt å kjøpe PS3 først av alle de nye konsollene. Men kanskje jeg heller skal gå for Nintendo. Virker som det er bare nintendo som vil prøve nye ting.

Det er fordi nintendo suger og MÅ prøve nye ting...

Mens Ps og xbox er bra så de trenger ikke endre så mye

.

Tror det var noe av det dummeste eg har lest i denne tråden, gratulerer :thumbup:

 

Burde jo skjønt det med den avataren ja :roll:

Det kommer fra en med bleie over hue?

:!:

Mere blod, mere blod.

 

Edit: Dessuten har Mala en ekkel signatur. :cry:

Endret av Dr.Ittsekk
Lenke til kommentar

Er det noen som vet om sensoren forran på kontrolleren trenger å være rettet mot mottakeren, som en vanlig ir fjernkontroll, eller kan man rette den hvilken vei man vil som en vanlig rf/bluetooth 2.4Ghz kontroller?

 

Denne kontrolleren et knall potesial! Bringer til konsoll hva musen er til PC. Og som standard utstyr!

Lenke til kommentar

Da kan du, stekri88, slutte å gjøre faenskap i denne tråden, bare fordi du er Xbox-fan. Slike kommentarer som " Nintendo suger, fordi de prøver å gjøre noe nytt" er tåelige, barnslige utsagn, og bør behandles deretter.

 

 

On-Topic:

 

Revolution-kontrollen kommer til å ha et svært potensiale. Først av alt er det to ting jeg ser muligheten av:

 

Fekting i Zelda vil bli en heftig opplevelse. Tenk deg en stor sverdkamp med selveste Ganondorf. Hvis kontrolleren og mottageren blir såpass avansert at den oppfatter alle bevegelser, kan du se fram til teknings sverdkamp. Da må man selvfølgelig stille inn på vansklighets grad så det ikke blir for vanskelig for folk.

 

Star Wars kommer til å bli noe helt nytt. Bare forestil dere en duell med selveste Darth Vader. Da da da da da da da. Det kommer til å bli absolutt helt rått. Hvis Lucas Arts skal lage flere Jedi-spill får de IKKE lov til å lage Jedi spill til andre konsoller enn Revolution. Da er de ikke smarte. Å ikke benytte seg av kontroll teknlogien til Revolution, hvis du lager et jedi-spill er tåpelig.

 

 

FPS-sjangeren vil bli revolusjonert innen konsollmarkedet, og markedet sådann. Nå kan du faktisk sikte der du vil sikte ved å peke dit. Dette er jo det mest naturlige noen gang. Det å vri på en stikke for å få siktet der du vil, er unaturlig. Med deb ye kontrolleren til revolution blir akkurat som å stå med en pistol i hånden. Helt perfekt.

 

Flysimulatorer vil nå også kunne spilles enkelt med kontrollen. Ved å tilte og vri på kontrollen vil du styre flyet bortover i luften. Også bilspill vil bedres på konsoll. Ratt vil selvsagt være det mest optimale, men kontrollen tl revolution vil være en god erstatning for dem som ikke vil kjøpe ratt. Kontrollen til revolution vil bli pinlig mye mer nøyaktig enn en vanlig d-pad kontroll, noe jeg synes gøres fanastisk ut.

 

Jeg ser for meg mange gode ideer, men kan jo ikke ramse opp alle sammen.

 

Et par sluttord fra meg. Den ekstra-dingsen med analog stikke pluss 2 ekstra knapper virket kul. Ledningen var dog tvilsom kort, noe som kan bli et problem. Jeg sier ikke at det nødvendigvis blir det, men det vet man jo ikke før man har prøvd den. Jeg mener helt oppriktig og personlig at den kunne vært trådløs da dette ville løst hele problemet. Dessuten BØR kontrollene være meget solide, og ha god levetid. Ser for meg at man fort kan bli litt vill i en sverdkamp. Og plutselig fyker kontrollen vegg imellom.

 

Snorre :)

 

Edit, noen leifer.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Da kan du, stekri88, slutte å gjøre faenskap i denne tråden, bare fordi du er Xbox-fan. Slike kommentarer som " Nintendo suger, fordi de prøver å gjøre noe nytt" er tåelige, barnslige utsagn, og bør behandles deretter.

 

Jeg er/var Nintendofan, jeg liker bare ikke kontrollen, alt annet var jo så bra til nå.

Men så kom fjernkontrollen, som jeg ikke kan forestille meg er noe særlig bedre en nes kontrolleren... :no:

Lenke til kommentar

Jeg stiller meg kritisk til denne kontrolleren. Blir litt for snevert med spill som jeg tror blir særlig bra med denne kontrolleren. Sportspill blir jo en instant suksess med denne kontrolleren, men bilspill og actionspill generelt tror jeg ikke kommer til å gjøre det særlig bra. Hvordan blir det med kjappe spill som "God of War" (vet at det ikke er på noen av Nintendos plattformer, men bare for å ta et eksempel) som krever masse knappekombinasjoner og lynkjappe avgjørelser?

 

/me er kritisk inntil videre info er sluppet.

Lenke til kommentar

Vet det er dumt, men jeg kan liksom ikke se for meg at Rev. får noe annet enn Mario Party lignende spill... Dvs småspill.. Hvordan skal en fikse det med adventure -spill som Mario, Jak & Daxter, o.l spill?

 

Se feks på den demofilmen.. Alle ''spillene'' som ble demonstrert minner mye om småspill. Dvs Eyetoy lignende spill. Så klart vil FPS, sportspill m.f. bli en suksess, men hva med de mer tradisjonelle spillene? Skal ikke de komme til Rev.? For jeg ser bare ikke hvordan kontrollen skal funke på de spillene.

 

Men blås. Jeg skal ha alle te uansett. Og jeg gler meg fryktelig til å teste spillene på Rev, spesielt FPS!

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg kritisk til denne kontrolleren. Blir litt for snevert med spill som jeg tror blir særlig bra med denne kontrolleren. Sportspill blir jo en instant suksess med denne kontrolleren, men bilspill og actionspill generelt tror jeg ikke kommer til å gjøre det særlig bra. Hvordan blir det med kjappe spill som "God of War" (vet at det ikke er på noen av Nintendos plattformer, men bare for å ta et eksempel) som krever masse knappekombinasjoner og lynkjappe avgjørelser?

 

/me er kritisk inntil videre info er sluppet.

Bilspill you say?

No problem. Fest denne til attachment-porten!

 

revsteeringwheel3fl.jpg

Lenke til kommentar
Jeg stiller meg kritisk til denne kontrolleren. Blir litt for snevert med spill som jeg tror blir særlig bra med denne kontrolleren. Sportspill blir jo en instant suksess med denne kontrolleren, men bilspill og actionspill generelt tror jeg ikke kommer til å gjøre det særlig bra. Hvordan blir det med kjappe spill som "God of War" (vet at det ikke er på noen av Nintendos plattformer, men bare for å ta et eksempel) som krever masse knappekombinasjoner og lynkjappe avgjørelser?

 

/me er kritisk inntil videre info er sluppet.

Skjønner ikke hvorfor du mener bilspill og actionspill vil være bedre enn med vanlig kontroller?

 

Bilspill: Bilspill er det jo bare å tilte kontrollen i retningen du vil svinge, mens gassknappen sitter bak, den ekstra analogkontrolleren kan feks brukes til gir eller vridning av kamera.

 

Actionspill: Denne kontrollen egner seg jo mye bedre på FPS-spill enn tidligere kontroller. Og stealthspill som MGS vil jo la deg styre med analogstikka i venstre hånd, samt bruke tiltefunksjonene til å se seg rundt omkring raskt og naturlig.

 

Realtime strategispill: Denne sjangeren har vært umulig på konsoll før, denne kontrolleren kan brukes som en mus, så sier ikke mer.

 

M E N

 

det viktigste poenget av alt, denne kontrollen er ikke laget for å gjøre spilling av gamle spill enklere, den er laget for å komme opp med NYE måter å lage spill, ikke bare følge i gamle fotspor.

 

 

Eneste etablerte sjangeren jeg tror gamle kontroller vil være overlegne er fightingspill som tekken og DOA.. Men kan fint lage en løsning der og: Man styrer figuren med analogstikka i venstre hånd, mens slag og spark blir dirigert med håndbevegelser, bare et forslag.. Evt. motsatt der man styrer figuren med bevegelse av høyre kontroll, ser for meg myke dynamiske bevegelser, med dodging osv.

Lenke til kommentar

Revolution kontrollen må bare være helt rå til å bruke i 1.persons skytespill. Kan bruke den ene av dingsene som mus :p Gates og Sonysjefen trodde vell revolution ville vær ehistorie før den kom, men nå sitter de nok med skjegget postkassa :!:

Lav pris + helt rå kontroller. Både sony og micrsoft må nok slite endel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...