Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!


Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

  1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

    • Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17


Anbefalte innlegg

Å spille eller oppleve spillene vil bli den store forskjellen. Nintendo har sagt ved flere anledninger at du må prøve kontrollen for å skjønne det store bildet.

 

Selv ser jeg de mange mulighetene kontrollen kan gi og ser virkelig frem til å starte opp Revolution fra rundt et år fra nå. Om Nintendo lykkes eller ei er kanskje ikke så viktig, de prøvde iallefall. Men de har nok ressurser til å komme tilbake igjen om alt ikke går etter planen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Bare en liten ting, skulle det ikkje vere muli å plugge inn 4 GC kontrollere i front?

Da har man jo valget forsåvidt eller var dette bare vås? ;)

Ja, men de er på toppen av den (når den står horisontalt). Siden den er bakoverkompatibel så man må jo ja de GC kontrollene for å spille GC spill. Hvordan endre klassikere skal spilles er litt mer usikkert. Vi får bare vente og se...

Lenke til kommentar
Bare en liten ting, skulle det ikkje vere muli å plugge inn 4 GC kontrollere i front?

Da har man jo valget forsåvidt eller var dette bare vås? ;)

Ja, men de er på toppen av den (når den står horisontalt). Siden den er bakoverkompatibel så man må jo ja de GC kontrollene for å spille GC spill. Hvordan endre klassikere skal spilles er litt mer usikkert. Vi får bare vente og se...

Skulle det ikke komme egne kontroller til dette. Classic eller noe.

Lenke til kommentar
Dere som tror dere må veive med armene som vindmøller - det trenger dere nok ikke. Så ta det med ro, dere med elendig kondis vil også kunne spille.

Hehe for min del er det bare fingrene som skal bevege seg når jeg spiller spill, alt annet er unødvendig bevegelse ;)

 

Men vi får se hva det blir til når den kommer ut, slike eksperimenter er da alltids morsomme.

Lenke til kommentar
Skulle det ikke komme egne kontroller til dette. Classic eller noe.

Standardkontrollen til Revolution ("fjernkontrollen") vil bli brukt til NES. Det er bare å vri den til venstre og du har en god gamme NES kontroller. SNES blir en annen sak da den har X og Y og skulderknappene. Samme med N64 kontrollen, men GC kontrollen vil nok fungere fint der.

 

EDIT:

 

Iwata har sagt at det vil komme ekstra "attachements" til kontrollen som utvider funksjonaliteten til den. Så det er muligens her SNES kontrollen kommer fram.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
så nintendo satser like mye på bestefaren min på 89år fra ytre målsnes som aldri har rørt et tv spill i hele sitt liv som de satser på 16år gamle asiatiske jenter..

Sa jeg det? Kanskje indirekte ja. Men Nintendo prøver å nå et helt nytt publikum med Revolution. De har klart det med DS og de kan klare det med Rev. også. Hvem vet hva slags nye spill og genrer Rev vil bli opphav til. Kanskje det kommer spill som de litt eldre kan kose seg med også :)

Lenke til kommentar

Til å begynne med var jeg veldig skeptisk, men ble solgt etter å ha sett teaser-videoen som ble vist under keynoten. Det gleder meg uendelig mye at Nintendo velger å gå i nye retninger. I dag har jeg masse toppspill i hylla som jeg enda ikke har giddet å runde, nettopp fordi jeg tror jeg begynner å bli lei. Jeg har faktisk ikke giddet å fullføre God of War en gang, og da er det alvorlig. Jeg ser nå enormt potensiale i denne kontrollen, og tror den er hva som skal til for å blåse litt liv i min spillinteresse. Men vi får se - jeg gleder meg i hvert fall til å teste den.

Lenke til kommentar

Helt sinnsykt.

 

Bare tenk på potensiale denne kontrolleren har for blant annet FPS, bil, og partyspill. For første gang kommer FPS spill til å være bedre på konsoll enn på PC. Og ratt til bilspill vil ikke være nødvendig. Også vil man kunne spille partyspill med en hånd på kontrollen og den andre på drinken.

 

Det her er faktisk revolusjonert. Gratulerer, Nintendo! Og gratulerer alle oss spillere som vil få gleden av den! :love:

Lenke til kommentar
Det var på høg tide med noe nytt. Visst dette virker like bra i praksis som i teori, så all ære til Nintendo. Jeg var tenkt å kjøpe PS3 først av alle de nye konsollene. Men kanskje jeg heller skal gå for Nintendo. Virker som det er bare nintendo som vil prøve nye ting.

Det er fordi nintendo suger og MÅ prøve nye ting...

Mens Ps og xbox er bra så de trenger ikke endre så mye

.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...