Gå til innhold

Den store Nintendo Revolution tråden!


Hva er dere mest spent på angående Revolution?  

211 stemmer

  1. 1. Hva er dere mest spent på angående Revolution?

    • Kontrollen
      121
    • Maskinvaren
      17
    • Lanseringstitlene
      22
    • Onlinesystemet
      10
    • Mulige medier
      2
    • 3. part bakoverkompabilitet
      21
    • Andre muligheter og spesifikasjoner
      17


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, det virker for meg som en klønete og ubeleilig måte å spille på. Jeg tviler på at dette vil være så mye ”pick up and play”, men vil kreve en del tilvening. Men når det er sagt så tror jeg nok at Nintendo vil få det til og jeg ser frem til å prøve det. Men for min del så tror jeg vil bli flau over å fekte med armene foran TV skjermen, selv når jeg sitter alene. :) For den mer yngre garde derimot vil dette nok bli veldig morsomt.

Endret av MistaPi
Lenke til kommentar
For den mer yngre garde derimot vil dette nok bli veldig morsomt.

Rart da at så mange Nintendo fans (de fleste er faktisk over 20 pga NES/SNES) gleder seg, inkludert meg ;)

 

Tror bare at mange er litt skepsisk til forrandringer. Måten vi spiller spill på i dag er nettopp blir forrandret. Men om dere leser litt om potensialet så skjønner dere hvorfor så mange utviklere og fans er begeistret.

 

yay, endeleg litt fysisk trening i armane

 

ser for meg and nintendo gutta blir råsterke i armane ;D

Bra at noen er positive til til fysisk trening. Mange på forumer som sier slik som dette:

- "Hva vi må bevege armene? Dette er noe dritt!"

- " Dette er bare teit, hvorfor skal vi røre på oss når vi kan sitte i sofaen og slappe av når man spiller"

 

Noe man også kan med denne kontrollen da, om man bare tenker litt...

Lenke til kommentar
Rart da at så mange Nintendo fans (de fleste er faktisk over 20 pga NES/SNES) gleder seg, inkludert meg ;)

 

Tror bare at mange er litt skepsisk til forrandringer. Måten vi spiller spill på i dag er nettopp blir forrandret. Men om dere leser litt om potensialet så skjønner dere hvorfor så mange utviklere og fans er begeistret.

Vel, hardcore Nintendo fanatikereville glede seg over og skryte det opp i skyene nesten uansett hva Nintendo ville kommer med. ;)

Jeg nærmer meg raskt 30år og med den ”mer yngre garde” mente jeg yngre enn meg og ikke nødvendigvis småunger og fjortisser, selv jeg tror det er disse som vil ha meste glede av dette. Men det er nå min mening og det er godt mulig jeg tar feil, som sagt så ser jeg frem til å prøve det.

Lenke til kommentar
Vel, hardcore Nintendo fanatikereville glede seg over og skryte det opp i skyene nesten uansett hva Nintendo ville kommer med. ;)

 

 

Det tviler jeg faktisk på.... av alle Nintendofans som kjenner ser jeg på ingen måte at de ville vært positive til alt (selv de mest gale fans). De er veldig kresne på mange områder, og spesielt kontrollen.

 

Det er bare snakk om at Nintendo leverer for hver konsoll. Fans venter innovasjon og nytenking for hver lansering/avdekking av en ny konsoll. Dette er noe Nintendo nesten alltid har levert (bortsett fra Virtua Boy da..). Nintendo lovet oss en revolusjon og de leverte varene uten tvil.

 

Jeg nærmer meg raskt 30år og med den ”mer yngre garde” mente jeg yngre enn meg og ikke nødvendigvis småunger og fjortisser, selv jeg tror det er disse som vil ha meste glede av dette. Men det er nå min mening og det er godt mulig jeg tar feil, som sagt så ser jeg frem til å prøve det.

Vi får se, ser på ingen måte at også eldre personer ville like å spille på en helt ny måte. Men spilling generelt har alltid være for de rundt 25 (konsoll) og nedover hovedsaklig. Men grunnen til at eldre (og de som ikke spiller vanligvis) ikke har testet er jo at de føler at kontrollen er så komplisert.

 

Nintendo er inne på noe med Revolution og enten går det i vasken eller så slår det an. Og ingen andre enn Nintendo våger å ta sjanser på denne måten., de har alltid ført spilling til et nytt nivå. Det er de som har gitt oss gamere analogstikken og rumblepack som nå er standard innen spill.

 

Tiden vil vise om verden er klar for denne måten å spille på. For min del er jeg klar!

Lenke til kommentar

Wow.

 

Førsteinntrykket var "WTF?!", men så skjønte jeg hva det handlet om. Det hjelper veldig å se teaser-videoen.

 

De gretne gubber her som syter over den nye kontrolleren kan ikke ha skjønt hva den gjør!

 

Dette kan slå ut to veier:

 

Nintendo legger ved ustyr så man kan bruke den som en vanlig kontroller, for spill som portes fra PS og Xbox, og samtidig får de mange eksklusive spill. Nintendo vinner.

 

Eller man må kjøpe ekstrautstyr for å få en "vanlig" kontroller, og få eller ingen gidder å lage spill som utnytter den nye. Nintendo taper.

Lenke til kommentar

Ikke bare fans som liker den :)

 

Iwata also presented a select number of Japanese developers to discuss their feelings related to the controller - most notably Konami's Hideo Kojima, creator of the Metal Gear series, who told the audience that his initial reaction to the controller was simply to exclaim, "You've done it!"

 

"Even though it was a surprise to me at first, I quickly understood how it should be used," he commented. "This is exactly what I was looking for."

And with the rising costs of developing next-gen games such a pressing concern for the Japanese industry, new avenues offered by a control system that looks clean, reliable and - most importantly - easy to use could be a real boon. And while it can also potentially tap into a wide base of users (perhaps contrary to this report posted to Bloomberg just hours ago), the new controller also happens to make the Xbox 360 pad and the 'boomerang' DualShock3 look outdated before they've even gone on sale.
"Nintendo has long been a trailblazer, and this controller design reinforces that reputation," said Brian Farrell, president and CEO of THQ. "We enthusiastically support Nintendo's next console because we believe their approach of continual innovation is very much in line with our own strategy of creating unique and innovative games for the next generation of hardware."
"What we're seeing from this controller is the same thing we saw with Nintendo DS," said Chuck Huebner, Head of Worldwide Studios, Activision.. "It's a system that's designed with an eye on enticing new players to the video game industry, and that's something we firmly support."
"Game control is essential - it's the area where perhaps the most game-play improvement can be made," said John Schappert, Sr. Vice President and General Manager of Electronic Arts Canada. "While our portfolio represents a full array of titles across all genres, I think our sports titles might be the first to immediately take advantage of what this novel 'freehand' type of control has to offer."
"We were among the first publishers to see the control design in action," said Serge Hascoet, Chief Creative Officer of Ubisoft. "We're excited about the new controller and are looking forward to taking advantage of its innovative aspects."

 

Også Square Enix er positivt overrasket over kontrollen. Men jeg fant ikke sitatet fra de akkurat nå...

Lenke til kommentar
Haha, er det værste jeg har sett! Tilogmed neskontrollen er jo bedre! HA!

Nåja synes no den orginale xbox kontroller en det desidert verste skrapet vi kon sollfans har fått servert opp igjenneom årene.Er jo noe i det at MS begynte å shippe xbox med de mindre og bedre kontrollene :whistle:

 

At de i heile tatt valgte å bruke den orginale fra starten av er for meg et mysterium ;)

 

MEN, Rev. kontrollen kan umulig blir like horete som den, og desuten har vi ikkje prøvd den enda. Men ut i fra det eg har sett, skanner vi en liten revolusjon ja :love: Håper den spilles like bra som den ser ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...