Gå til innhold

Kan jeg bytte CPU på en Dell Dimension 8200.......

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

AMD har helt annen socket enn Intel. Så de vil fysisk ikke passe. Som sakt, sjekk hva hovedkortet ditt støtter av CPUer (FSB osv.)

Hvis CPUen din har en FSB på 533, så kan du lete etter en bedre CPU med samme FSB. Men siden dette er DELL, så kan du kanskje støtte på problemer.

Lenke til kommentar

Her er en link til noe info. Dim8200 har intel 850/850E chipsets med 400 MHz/533 MHz FSB. Max oppgradering med 533 MHz er 2.8GHz P4. HK har også AGP 4X...

Mao bygg deg en ny PC og bruk den gamle til surfing/folding/gave til lillesøster e.l.

Lenke til kommentar

lykke til med å begynne å bytte deler i en dell pc og regne med at det funker!! anbefales ikke med mindre du ønsker å støte på problemer rundt hver eneste sving. hvis du skal bytte cpu fra en P4 2,4 til Athlon i en Dell må du som sagt bytte HK, kanskje ram, da den Dell sender med som regel er ræva, PCIe grafikkort og godt mulig strømforsyning. du kommer antakeligvis til å støte på problemer med kabinettet også. du sitter altså igjen med en cd-rom, diskettstasjon og harddisk. har selv gått på oppgraderingsprosjekter på Dell for bekjente, noe som selvfølgelig var idiotisk, men jeg visste ikke da hvor ille det var.

Anbefaler på det sterkeste å kjøpe en helt ny pc i deler og heller la Dell`en stå. da har du to pcer også, som sikkert er kjekt!

Lenke til kommentar
lykke til med å begynne å bytte deler i en dell pc og regne med at det funker!! anbefales ikke med mindre du ønsker å støte på problemer rundt hver eneste sving. hvis du skal bytte cpu fra en P4 2,4 til Athlon i en Dell må du som sagt bytte HK, kanskje ram, da den Dell sender med som regel er ræva, PCIe grafikkort og godt mulig strømforsyning. du kommer antakeligvis til å støte på problemer med kabinettet også. du sitter altså igjen med en cd-rom, diskettstasjon og harddisk. har selv gått på oppgraderingsprosjekter på Dell for bekjente, noe som selvfølgelig var idiotisk, men jeg visste ikke da hvor ille det var.

Enda mer tendensiøst tullball om oppgradering av dell-maskiner :ermm:

At man må bytte HK når man går fra intel til AMD eller vice-versa gjelder faktisk alle PCer, ikke bare dell. Samme gjelder hvis man skal oppgradere fra AGP til PCI-e.

Lenke til kommentar

Du kan sette inn en Pentium4 3.06ghz(høyeste som ble laget av 533) ,men jeg anbefaler at du bytter hovedkort siden en slik dell CPU ikke vil være noe særlig raskere (bare et par prosent i spill). Bytt hovedkort og kjøp en ny CPU. Totalprisen blir lavere også ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...