xzibiz Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Sitter her og lurer på; viss eg kjøpte eit sata kontrollkort som støtter 4 hdd.. Kan eg då sette dette opp, med 4 stk hdd men sette to og to i raid1 eller bør eg heller kjøpe to kontrollkort med støtte for 2 hdd??? Edit: Endret topic Endret 31. juli 2005 av xzibiz_ Lenke til kommentar
PorscheKiller Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 De fleste raidkort klarer flere sett med raid. Men skjekk på produktsiden først, eller send dem en mail. Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 tenkte eg først skulle prøve å bruke dei to IDE hdd ane eg har før eg går over i sata... Eg har 2 stk identiske 120 GB WD IDE hdd.. Den eine har eg installert linux (centOS) og den andre er det win xp på, men den skal formateres og settes i raid 1 på linux maskinen.. Men kan eg bare sette desse i raid uten å måtte formatere den harddisken som det allerede ligger mye informasjon på?? Eller er det bare å koble opp og sette dei i raid 1?? Lenke til kommentar
xzibiz Skrevet 31. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 31. juli 2005 har nå formatert begge diskane... Satt opp raid 1 i oppstarten der eg gjekk inn i biosen på kontrollkortet... Fekk til å sette det opp, men når eg skulle restarte klarte ikkje den ikkje det.., bare hang seg. Klarer heller ikje boote fra cd eller floppy. Dersom eg fjerner raid opsettet men fremdeles har tillkoblet begge diskene klarer eg å boote fra cd... Gjekk så inn for å installera centOS.. Men der eg skulle velge partisjon fekk eg bare opp den harddisken som er koblet opp på IDE1 kanalen på kontrollkortet.... Ka kan ver gale og kossen kan eg fikse dette..?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå