Gå til innhold

IBM T42: får ikke fram 1400x1050!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har problemer med å få mer enn 1280x1024. Lurer på om det er windows som roter det til. Har noen forslag over hva jeg kan gjøre?

 

Når jeg installerer driveren fra ATI direkte (.exe) kommer riktig oppløsning etter reboot men kun med 16mill. farger...

 

??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Støtter skjermen din 1440 oppløsning da?

Dumt spørsmål, men har vært borti det på jobben her.

Vi hadde kjøpt inn to forskjellige T42'er, en med 1024 og en med 1440.

Og selvfølgelig så var det en med 1024 skjerm som absolutt skulle ha 1440.

Gitt at han kan sette oppløsningen i Windows til 1280x1024 så sitter han nok med et SXGA+ (1400x1050) panel. Alternativet er XGA (1024x768) som ikke hadde klart å vise 1280x1024 engang.

Lenke til kommentar
Hei

 

Jeg har problemer med å få mer enn 1280x1024. Lurer på om det er windows som roter det til. Har noen forslag over hva jeg kan gjøre?

 

Når jeg installerer driveren fra ATI direkte (.exe) kommer riktig oppløsning etter reboot men kun med 16mill. farger...

 

??

Jeg tviler på at en LCD skjerm kan vise så mye som 16 mill farger. (men jeg innrømmer at det bare er noe jeg har hørt).

Min gamle lappis hadde en instilling med bare "tusener av farger", og DVD og digitale fotos o.l så helt bra ut...

Endret av ols
Lenke til kommentar
hce: Jeg har lasted ned driveren fra linken du oppga. Men det fungerer fortsatt ikke.... Hva er riktig framgangsmåte?

Hmmm, jeg ser nå at du i første post skrev at du fikk korrekt oppløsning med ATI sin driver og du fikk 16M farger. Hva mer er det som er feil egentlig?

 

16M farger er så vidt jeg vet det maksimale windows støtter uansett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...