Fatboy Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Hei. Pappa har en Canon BJC-6200 printer, alle 4 blekkpatronene var tomme samtidig (!) så eg bestillte nye frå inkclub.no Men no har vi problem ved utskrift av mykje tekst. Nokon av linjene blir liksom dratt bortover. (sjå bilde...) Kan dette komme av uorginalt blekk eller er det skrivehoda som må rensast? Korleis gjer ein i tilfelle det? Raudsprit eller vatn? EDIT trykkleif Endret 26. juli 2005 av Fatboy Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 kan ein risikere at det ein rensar med tettar til skrivehodet? Lenke til kommentar
Fotopusen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Med de skriverne jeg har vært borti når de trekker på den måten der så er det ofte fordi det er møkk som blir trukket med, slik at det blir striper. (Det kan f.eks. være papirstøv, blekkrester etc). Rensing under patronene går ofte greit (Da helst med lunka, rent vann.) og kan få kvaliteten til å bli bedre Nå har ikke jeg vært så veldig mye borti canon skrivere, men det vi har gjort med de skriverne jeg har jobbet med når vi skal rense skriverhoder er at vi tar dem ut og trykker dem ned mot papir eller en klut (Som ikke loer). På enkelte skriverhoder er det veldig viktig at man ikke gnir på skriverhodene (Kan lage riper/skade skriverhodet) Hvis det fremdeles er på samme måten etter at du har renset, kan man prøve og rense inni maskinen. På flater og rullene i maskinen (fremdeles med lunka vann). Er greit om man trekker ut strømmen når man holder på med det, så slipper jeg og få dårlig samvittighet dersom du skulle få sjokk Menne, se litt an hva du syns høres logikt ut i forhold til din maskin, for som sagt har jeg ikke vært no særlig borti canon. Og ser innlegget ditt er litt gammelt, oh well, better late than never Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Fiksa problemet. Kjøpte ei orginal svart canon patron. Md den vart utskriftene perfekte. Var rett og slett dårlig kvalitet på det uorginale blekket. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 når utskritene mine har blit dårlig og jeg vet at det er nok blekk så har det hitil bare ver nødvendig å ut føre rensing av skrivehoden vi programvaren som ko md skriveren. alså skriveren selv renser skrivehodene. det er 3 valg vanlig rensing ( hos meg står det ryder) og dypgående rensing. og rengjøring av valsen - er det noen som vet hva skriveren gjør uder denne. når arket går gjennom Lenke til kommentar
Fatboy Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Rengjøring av valsen trur eg er ein renseprosess som krever eit spesiellt rensepapir som skal sendast gjennom printeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå