Chrisss Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=PRL Tenkte på det her er det 16 pipelines? Er det et bra spille kort? Også hva er pipelines? Endret 26. juli 2005 av Chrisss Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) Det kortet har vel 12 piper om jeg ikke tar feil. Du kan starte med å lese denne artikkelen. Ikke det at artikkelen forklarer hva pipelines er, men er uansett interessant om du vil sette deg mer inn i teknologien, ellers: "www.google.com is king" Fant en fin forklaring her: Pixel Pipelines - The amount of pixel pipelines a graphics card has can have a great impact on the speed of the image rendering. This is all about pixel pushing power. A card with 8 pipelines can process twice as many pixels as a card of the same core speed and 4 pipelines. Textures per pipeline - This only come into effect when multiple textures are needed on the one pixel. Simply put if a multiple texture is needed, then a graphics card with more textures per pipeline will be quicker. On single textured pixels the amount of texture per pipeline will have no effect. Endret 26. juli 2005 av KimmiK Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Et forenklet svar er at antall pipelines på en GPU anngir hvor mange pixler som kan shades osv. paralellt. 16 pipelines kan levere 16 pixler i slengen, og dermed fylle skjermen med oppdaterte pixler dobbelt så raskt som et ellers identisk kort med bare 8 pipelines. Alle pipelines er dog ikke like, så f.eks. krever noen pixler å kjøres gjennom en pipeline flere ganger før alle dens operasjoner er utført (f.eks. ved komplisert mulit-texturing). Om kortet ditt har avanserte pipelines så kan de kanskje klare alt i en engang i motsetning til en enklere pipeline som må bruke 2 runder. Analogien jeg ofte bruker er å sammenligne pipelines med sylindre i en bilmotor. Det finnes andre faktorer enn bare antallet pipelines som påvirker hvor raskt et kort er i praksis, men det gir en god idè om hva slags "hestekrefter" kortet har. Skal du ha en mer in-depth forklaring så kommer du nok lengre med å lete opp en skikkelig introduksjon på nettet. F.eks. slik som denne: http://www.datafuse.net/pipelines.php Det kortet har forresten 8 pipelines: 6600 og 600GT = 8 6800 (nu) = 12 6800GT og 6800U = 16 -Stigma Alle eventuelle feil i dette innlegget er helt og holdent gjort med vilje.... så det så! Lenke til kommentar
Chrisss Skrevet 26. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 26. juli 2005 (endret) ja har det mye si om du har 12 eller 16? · 8 Pixels per clock · CineFX 3.0 · PureVideo Technology · UltraShadow II · 64bit Texturefiltering · 64bit Textureblending · Intellisample 3.0 · ForceWare UDA · nView Multi-Display · DVC 3.0 · DirectX 9.0x Support · Shader Model 3.0 · OpenGL 1.5 Support står på det kort jeg har tenkt kjøpe er det et bra kort eller? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=307193&cks=PRL skal mest spillle men gidder ikke bruke så veldig mye penger max 2000 liksom Endret 26. juli 2005 av Chrisss Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 For max 200 kroner vil Dette 6800NU kortet yte mye bedre enn det glorifiserte 6600gt kortet der. Billigere er det også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå