abene Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Windows Vista Beta 1 klar onsdag Den første betaversjonen av Windows Vista skal være klar for betatestere imorgen onsdag. Windows-versjonen med kodenavnet Longhorn nærmer seg nå realisering. Les artikkelen her Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Det går rykter om at denne betaversjonen skal ha en størrelse på over 2 GB, noe som er mye større enn tidligere Longhorn-versjoner. Å, jippi. Enda et OS som må boote fra DVD fordi det er monsterstort. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 2GB var mye. Får håpe det er klart for nedlasting i morgen kveld da, så er det kanskje klart til testing morgenen etter. Har ikke vært med på skikkelig betatesting siden Whistler. Lenke til kommentar
wil Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 hvis det du verden viser seg at det kommer en betaversjon i morgen, så vil det nok være stoooooooooooooooooooooooor, pågang på nedlastinga, dvs. liten hastighet. den vil vel virkelig ikke komme ut på microsoft.com vel? Lenke til kommentar
JonV Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 får vi link når den er klar for download ?? er så lenge siden at jeg ikke husker lengre Lenke til kommentar
Rampelyset Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kan alle teste beta-versjonen?? Synes jeg leste noe om at det kun gjaldt beta-testere som Microsoft har gitt innbydelse..(??) Lenke til kommentar
Skinney Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Den første betaversjon skal kun være tilgjengelig for et utvalg av betatestere. Bare jeg som leste denne setninga? Tviler på at den blir offentlig tilgjengelig imorra med andre ord... Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Den første betaversjon skal kun være tilgjengelig for et utvalg av betatestere. Bare jeg som leste denne setninga? Tviler på at den blir offentlig tilgjengelig imorra med andre ord... Neida, jeg leste det. De tar kanskje noen i slengen så det kan vel ta noen dager/uker før alle betatesterne kan laste den ned Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Lurer på hvor stor Vista-kjernen blir.. Samenliknet med feks Linux2.6.12 og NT-kjernen. Det er kanskje litt vanskelig å samenlike med linux, da windows sin kjerne har innbygd grafisk drit, mens det er utenfor linuxkjernen (noe som gjør linux 23875 ganger bedre egnet til server, og gjør at om noe i linux(desktop) henger seg, kan man bare avslutte det grafiske, og gå tilbake til textmode, i windows låster ALT seg.) Og, har Microsoft tenkt NYTT på noen måte, eller er det Windows XP Pro nr 2 (med mer inspirasjon fra os x), utgitt i en enda tregere og mer maskinvare krevende versjon? Og når kommer windows til å ha en funksjon som linux har hatt i mange år, nemlig flere desktops? Ja, jeg er linuxfan, som dere merker Kjører Gentoo 2005.0 med Linux 2.6.12-gentoo-r6 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Jeg gir det 2-4 timer før det ligger ute på piratsidene... Jeg har lyst til å prøve det, men jeg har ikke lyst til å reinstallere alt jeg har på maskina Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Windows Vista Beta 1.Er dette 32bit eller vil den komme i 32 og 64bit? Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Høres spennende ut, ønsker at jeg var på på listen av beta-testere. Men jeg har nok ikke hatt nok tid pg.a studier osv. Axentrix: Greit du er Linuxfan, men hvor mye reell kompetanse har du for å uttrykke deg om Windows i serverversjon? Og hvilken versjon tenker du på? Hvis noe låser seg på en vanlig maskin uten to CPUer går alt rett vest, men i en maskin med to eller flere vil andre programmer tutle og gå. Man kan si mye om serverversjonene til Windows, men jeg syns ikke de synspunktene som blir representert holder mål pg.a liten eller ingen erfaring av det respektive OS som f.eks Windows 2000 Server og nyere versjoner. Økende krav til å kjøre et operativsystem ser jeg bare som en naturlig evolusjon, alt blir større og krever mer, noe mer unødvendig enn andre men likevel er det ikke noe rart at en ny versjon av Windows vil kreve mer enn før. Flere desktops går etter nytteverdi og jeg tør å påstå at de fleste ikke har bruk for det, og hvis de ønsker eller trenger det kan de laste ned en tredje-parts programleverandør som har denne funksjonaliteten. Skal innrømme at 2GB var vel litt mye, lurer på hva som er inkludert. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Jeg gir det 2-4 timer før det ligger ute på piratsidene... Jeg har lyst til å prøve det, men jeg har ikke lyst til å reinstallere alt jeg har på maskina Du kan jo bruke Ghost å lage et image av C: disken din. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Tar vel ikke lange tida før den lastes ned på torrent sånn som alpha-versjonen. Stygt navn og "vista" :yack: Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 27. juli 2005 Del Skrevet 27. juli 2005 Skal innrømme at 2GB var vel litt mye, lurer på hva som er inkludert. Ekstreme mengder drivere skal være årsaken til stor filstørrelse. Og jeg skjønner ikke hvorfor folk klager på størrelsen på operativsystemet? Windows 98 tok omtrent 500-600MB. På den tiden var det vel vanlig med rundt 6GB harddisk. Nå har omtrent alle 200GB plass tilgjengelig, og klager på 2GB? Synes de godt kunne ofret rundt 10GB, dersom det hadde hatt noen hensikt (f.eks masse drivere). Dersom dette stemmer lover dette ekstremt bra! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå