embark Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Hei, tok harddisken min (Samsung SpinPoint 200GB) bort til en kompis i dag. Og da han skulle restarte PC'en sin, kom det opp "ScanDisk" rett etter bootscreenen. Så stod det noe sånt som "Sletter tapt filpostsegment [nummer]". Var ca. 1000 sånne. Og etter på stod det "Sletter indeksfil [navn på filene jeg hadde på harddisken]". Og etterpå var det ingenting på harddisken untatt det som jeg hadde kopiert av kompisen min før han restarta. Noen som vet hva som har skjedd? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 26. juli 2005 Del Skrevet 26. juli 2005 Kanskje han kompisen ikke hadde oppdatert XP (dvs uten SP1)? Det er kjent at det går galt hvis man kobler en disk større enn 128 GB til en PC uten 48-bit LBA drivere. http://www.48bitlba.com/ Lenke til kommentar
embark Skrevet 27. juli 2005 Forfatter Del Skrevet 27. juli 2005 Fuck! Det kan være det. Han har WinXP Pro, men tviler sterkt på at han oppdatert det. Desuten kjører han FAT32 på diskene sine (gammel maskin). Kan det være noe med det også? Lenke til kommentar
Mokrish Skrevet 18. februar 2006 Del Skrevet 18. februar 2006 Feite heller. Presterte akkurat det samme. Den driver å "sletter" nå, tør jeg å slå av.. Neida. Har jeg muligens mistet masse informasjon jeg burde hatt backup på. JA! Møkk!! Installerte Xp på en ny sata disk. Koblet til en 200 GB ide etterpå, fordi der hadde jeg lastet ned noen drivere jeg trengte til den nye pcen. Men siden jeg da koblet denne til før SP1 og 2.. Så mister jeg tydelighvis masse info! Og den hardisken har jeg ikke tatt backup på! MINE DOKUMENTER Mine divx filmer FEITE HELLER!! Er det mulig å recover noe av det tro? Bruke recover 4 all eller no. Lenke til kommentar
wil Skrevet 19. februar 2006 Del Skrevet 19. februar 2006 Første bud er no å lage en Windows cd med Integrert Service Pack. Da slipper du mest sannsynlig dette problemet. Andre bud er å ta noe som heter seg for backup Det er en fin hest forresten. Eller dere kan gjøre som meg. Kjøp en Ekstern harddisk og bruk denne som en backup. Ha den aldri kobla primært til maskina. Koble den pga hvis man f. eks skal ta backup av noe. Når man er ferdig med det tar man bare å kobler ut disken igjen. Dette har jeg gjort med min eksterne disk og det fungerer kjempe fint. Lenke til kommentar
Mokrish Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Første bud er no å lage en Windows cd med Integrert Service Pack. Da slipper du mest sannsynlig dette problemet. Andre bud er å ta noe som heter seg for backup Det er en fin hest forresten. Eller dere kan gjøre som meg. Kjøp en Ekstern harddisk og bruk denne som en backup. Ha den aldri kobla primært til maskina. Koble den pga hvis man f. eks skal ta backup av noe. Når man er ferdig med det tar man bare å kobler ut disken igjen. Dette har jeg gjort med min eksterne disk og det fungerer kjempe fint. 5630018[/snapback] Vel vel. Du har helt rett. Men jeg hadde flaks. Etter at halvparten av disken var slettet, installerte jeg service pack 2 på den nye hardisken. Når jeg da restartet maskinen startet det samme igjen på den gamle hardisken. men denne gang gjenopprettet den alle sletta filer. Så jeg mistet ingen ting! yeah! Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 22. februar 2006 Del Skrevet 22. februar 2006 Første bud er no å lage en Windows cd med Integrert Service Pack. Da slipper du mest sannsynlig dette problemet. Andre bud er å ta noe som heter seg for backup Det er en fin hest forresten. Eller dere kan gjøre som meg. Kjøp en Ekstern harddisk og bruk denne som en backup. Ha den aldri kobla primært til maskina. Koble den pga hvis man f. eks skal ta backup av noe. Når man er ferdig med det tar man bare å kobler ut disken igjen. Dette har jeg gjort med min eksterne disk og det fungerer kjempe fint. 5630018[/snapback] Hei, hvordan lager man en sånn cd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå